Connect with us

E-Commerce Magazin

5 saveta za pripremu online prodavnice za praznike!
Image by studiogstock on Freepik

E-Commerce

5 saveta za pripremu online prodavnice za praznike!

Da ste pomislili da smo postali vaš asistent, to uopšte ne bi bilo pogrešno.

Naime, pripremili smo vam “ček” listu, odnosno listu (naj)važnijih stavki koje je potrebno da pripremite kako bi praznici protekli u najboljem redu.

Ovoga puta ne želim da ulazim u marketing aktivnosti, to je deo koji prepuštam vama. Kao vaš asistent, ovoga puta dajem predloge za operacije, logistiku i organizaciju unutar kompanije – na vama je odluka u kom smeru ćete se kretati.

 

Asortiman

Bez odgovarajuće ponude, sve je osuđeno na neuspeh. U zavisnosti od delatnosti, ovo vreme zahteva prilagodljivu paletu proizvoda koja se uklapa u aktuelnu sezonu. Iskreno rečeno, bez nje, nema napretka. Dakle, ukoliko se bavite specifičnim delatnostima i zavisite od sezonskih promena, morate da budete spremni!

Pored toga, od vas se očekuje uvođenje novina. Iskoristite priliku i prazničnu sezonu da proširite asortiman, uprkos činjenici da Nikola Pejaković iz “Dva sata kvalitetnog programa” nije za to, jer je ovo izvanredna prilika da opipate puls i/ili testirate vaše postojeće kupce, ali i potencijalno privučete dodatne novom paletom proizvoda.

S druge strane, postoje i delatnosti u kojima asortiman ne prolazi kroz značajne promene, ali je neophodno da konstantno pratite količine, opseg ponude i blagovremeno ažurirate asortiman putem uvođenja novih proizvoda.

Isto tako, ove delatnosti mogu iskoristiti ovo vreme da se dodatno pripreme i organizuju za svoju sezonu, tj. za period godine koji donosi najveći promet i prodaju.

 

Dovoljne količine robe

Prioritetno jeste imati odličnu paletu proizvoda, ali istovremeno veoma važno je da obezbedite prave količine pomenutog asortimana!

Ovde ide dramska pauza, kako bi se ova prethodna rečenica “upila”.

Ono što želim da izbegnete jeste scenario da vam kampanja, koja treba da traje 30-45 dana, ostane bez dostupnih proizvoda na stanju u prvih 7 dana akcije. Da me ne shvatite pogrešno, prodati sve je odličan rezultat, ali da vam nestane robe “na polici” to nije.

Zamislite da uđete u vama obližnju prodavnicu ili apoteku i da su police prazne?!

Ovde se krije mač sa dve oštrice, pa se potrudite da iskoristite iskustvo kolega iz nabavke koji na kraju “mogu spasiti dan”, nedelju ili još važnije – kampanju u poslednjem kvartalu godine.

 

Dodatne smene za pakovanje

Ovo je jedan od predloga koji takođe može da spasi dan, da utiče na smanjenje broja otkazanih porudžbina, zatim da ubrza dostavu, ali istovremeno na ovaj način možete dobiti lake poene kod kolega koji pakuju robu.

U zavisnosti od organizacije magacina ili prodavnica iz kojih se roba šalje, predlažem da pre BFCM vikenda (*eng. Black Friday Cyber Monday Weekend) obezbedite “dodatan par ruku” za pakovanje robe, jer od toga zavisi i vreme preuzimanja od strane dostavnih službi, a naposletku i vreme isporuke.

Da, verovali ili ne, ovo je jedan od uzročno-posledičnih uzroka zašto ovaj lanac, kroz koji svaka porudžbina prolazi, može da se prekine u najnepovoljnijem trenutku za vas.

 

Dovoljne količine kesa ili kutija za pakovanje

Iako deluje kao mala stavka, verujte mi na reč, kada je u pitanju praznični period, ovaj detalj može da vam oduzme mnogo resursa (pre svega, mislim na vreme i živce).

Takođe, ukoliko ste dopunjavali asortiman sa nekim gabaritnijim proizvodima, koji potencijalno ne mogu da stanu u vaše pakovanje, morate imati rešenje ukoliko kupci poruče par ili više komada tog navedenog proizvoda u jednoj porudžbini. Kako ih spakovati ili kako ih obeležiti?

Pored obezbeđivanja dovoljne količine svih potrebnih dimenzija, veličina i tipova pakovanja, ukoliko postoji vremena i resursa, predlažem vam da idete i malo dalje.

Iako predstavlja dodatni izazov za organizaciju, posebno u slučaju novogodišnjeg ukrasnog pakovanja, to može biti značajna diferencijacija od konkurencije. Na ovaj način omogućavate da se pokloni direktno šalju na adresu primaoca, lepo upakovani i spremni za dostavu, što štedi kupcima dodatno vreme i kompletira uslugu.

 

Dogovor sa dostavnom službom

Kao jedan od tri glavna razloga za otkazivanje narudžbina, isporuku treba shvatiti ozbiljno i uložiti napore u njeno poboljšanje. (Izvor: Baymard Institute)

Ukoliko se bavite online prodajom, treba imati na umu da je isporuka praktično vaš jedini fizički kontakt sa kupcima. Stoga je ključno da se ovo iskustvo pamti po efikasnoj, korektnoj i pravovremenoj usluzi.

Predlažem organizaciju sastanka sa partnerima iz sektora dostave, ili ukoliko je reč o internoj službi, sa ciljem dogovaranja i unapređenja vremena isporuke, kao i eventualnog proširenja lokacija za preuzimanje robe, kako biste još bolje usklađivali svoje interne procese.

 

Zaključak

Michael Jordan je, između ostalog, rekao: ”Talent wins games, but teamwork wins championships.”

I upravo tako, ovo je timski poduhvat. Ecommerce ne može i ne treba da bude jedna osoba već kompatibilan tim, koji će svaki aspekt biznisa da prati i procesuira.

Potrudite se da pokrijete što više sektora i/ili segmenata u procesu internet trgovine i samim tim umanjite mogućnost da greška ili bug napravi veliki problem. Jer, kada je praznična sezona, svaki problem se množi sa 10 (ili možda i više).

Srećno!

 

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 15 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Osnivač Ecommerce magazina. Član Upravnog odbora i izvršni direktor eCommerce Asocijacije Srbije, redovni predavač na eCommerce Akademiji.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top