Connect with us

E-Commerce Magazin

Čas 22: Šta je landing page i zašto je važan?

Ladning page

eCommerce za početnike

Čas 22: Šta je landing page i zašto je važan?

Čas 22: Šta je landing page i zašto je važan?

To što je u toku raspust, ne znači da ćemo da prestanemo sa edukacijom 🙂

Vraćamo se našoj omiljenoj sekciji, Ecommerce za početnike, a ovoga puta fokus je na definisanju pojma “landing page”.

U elektronskoj trgovini i digitalnom marketingu, ovaj pojam je veoma važan, a na pitanje zašto, odgovor možete saznati u nastavku.

 

Šta je landing page?

Odredišna stranica (*eng. Landing page) je web stranica, kreirana za određenu kampanju na koju “šaljete” svoje posetioce. Kada vaš potencijalni kupac klikne na vaš plaćeni oglas, objavu na društvenim mrežama ili na ponudu iz email kampanje, on ili ona “sleti” upravo na ovu stranicu – “landing” stranicu.

Ako se kupcu u tom trenutku ne svidi ono što vidi, velika verovatnoća je da neće posvetiti mnogo vremena vašem sajtu i ponudi koju ste pripremili.

Iz tog razloga, od ključnog značaja je gde šaljete vaše posetioce!

Za razliku od ostalih web stranica, koje obično imaju mnogo ciljeva, landing stranice su dizajnirane sa jednim fokusom, poznatim kao konverzija. U zavisnosti od vaše kampanje i cilja iste, konverzija može biti prijava na newsletter listu, prodaja ili pak preuzimanje neke e-knjige. Ukoliko posetilac preduzme radnju koju ste želeli, vaša landing stranica je uspela da ih navede na konverziju i ispunila svoj cilj.

Upravo pomenuti fokus čini landing stranice najboljom opcijom za povećanje stope konverzije vaših kampanja i smanjenje troškova akvizicije ili prodaje.

 

Po čemu se početna stranica sajta razlikuje od landing stranice?

Tehnički, svaka stranica može biti landing stranica, ali mi ovde “ne tražimo” bilo koju stranicu, već kreiramo novu sa ciljem povećanja konverzije. Pored toga, treba da znate da nisu sve landing stranice jednake.

Postoji nekoliko razlika između početne stranice sajta (*eng. Homepage) i odredišne stranice (*eng. Landing page):

Broj linkova

Na početnoj stranici sajta možete pronaći 10 i više linkova. Često se tu nalazi glavni navigacijski meni, pored toga linkovi na dnu sajta (*eng. footer) i mnogi u okviru sadržaja stranice. Na dobro optimizovanoj landing stranici, sa druge strane, pronaći ćete manje linkova, a ponekad i samo jedan – link koji omogućava vašim korisnicima da izvrše onu konverziju za koju je landing strana namenjena.

Poziv na akciju (*eng. Call to action – CTA)

Činjenica je da početna stranica vašeg sajta predstavlja vaše poslovanje i služi kao “raskrsnica svih linkova” pomoću kojih korisnici mogu doći do svih stranica vašeg web sajta. Sada kada smo to rekli, treba biti realan i shvatiti da početna stranica ima toliko sadržaja, da je isti često veoma širok i sadrži manje specifične pozive za akciju npr. „Saznajte više“ ili “Pogledajte ponudu”, što inicijalno ne dovodi do konverzije. Sa druge strane, landing stranice imaju samo jedan cilj, one su prilagodili svoj CTA istom npr. „Preuzmite naš besplatan ecommerce kalendar“ ili “Pretplatite se danas” na kojima posetilac može konvertovati.

 

Drugačija publika i svrha stranice

Iako se ovaj deo ne može posmatrati tek tako, crno-belo, nakon analize ćete zasigurno shvatiti da mnogi ljudi, koji posete vašu početnu stranicu još uvek nisu odlučili šta žele. Jednostavno se još uvek informišu. Sa druge strane, korisnici koji se završe na vašim landing stranicama već su pokazali interesovanje za ono što nudite, a zbog toga što su došli do landing stranice, imaju veću verovatnoću da će se prijaviti za vaše usluge ili kupiti.

Primer

Zamislite da nudite mesečnu pretplatu na usluge, a da na landing stranici pozivate i korisnike da posete vaš blog, kupe proizvod i provere kanale društvenih medija. Sa svakim navedenim “pozivom”, šanse da se korisnici pretplate na vaše usluge postaju sve manje, jer ste se potrudili da njihovu pažnju usmerite dalje od svog primarnog cilja.

Previše izbora može da zbuni vaše korisnike i potencijalne mušterije, zbog čega će oni izgubiti fokus i neće konvertovati.

 

Značaj i prednosti landing stranice

Landing stranice se razlikuju od ostalih stranica na vašoj internet prezentaciji, jer su usredsređene na tačno određene ciljeve, a na taj način možete unaprediti rezultate.

Pored povećanja konverzija, unapređenja plaćenih oglasnih kampanja, odredišne stranice mogu da:

Povećaju kredibilitet brenda: Potencijalni kupci cene jasne i jednostavne poruke koje objašnjavaju vrednost onoga što nudite. Dobro planirana landing stranica pokazuje vašim kupcima da imate na umu njihove najbolje interese. Takođe, landing stranice su odlična mesta na koja možete da ubacite izjave drugih kupaca o Vašem proizvodu ili usluzi (*eng. Testimonials). Pokazalo se da navedene izjave povećavaju broj konverzija.

Ojačaju brend: Ovo je rezultat održavanja doslednosti u dizajnu, tonu i stilu web prezentacije. Imati jasan i jak brend ima veliki broj prednosti. Snažni identitet brenda može kupcima da pomogne da vas upamte u budućnosti, ali i da vas preporuče svojim prijateljima.

 

Mišljenje autora

Kreiranje i konstantno testiranje landing stranica oduzima značajno vreme, ali sa druge strane štedi vam novac i povećava konverziju i zadovoljstvo kupaca.

Jednostavno, kupac koji poseti dobro optimizovanu i uređenju landing stranu ima mnogo veću verovatnoću da će konvertovati u odnosu na kupca koji je posetio vašu prvu stranicu sajta.

Činjenica je da su ladning stranice ključne za vašu online marketinšku strategiju ili da treba da budu, ukoliko ih već sada ne koristite. Da li vi koristite landing stranice?

 

 

Continue Reading
You may also like...

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in eCommerce za početnike

Popularno

Facebook

Tags

To Top