Connect with us

E-Commerce Magazin

Čas 23: Šta je Google Optimize i zašto je koristan?

Google Optimize

eCommerce za početnike

Čas 23: Šta je Google Optimize i zašto je koristan?

Čas 23: Šta je Google Optimize i zašto je koristan?

Dobro došli nazad na vaš i naš omiljeni čas – eCommerce za početnike. Krećemo “u novu sezonu” kao pravi đaci, jer sa učenjem nema šale, zar ne?

Ovoga puta vam predstavljam jedan od obaveznih alata koji se, u moru sličnih, izdvaja po svojoj korisnosti, ali i jednostavnosti korišćenja, instalacije, a pored toga je besplatan.

Ukoliko se bavite digitalom ili internet prodajom, svakako volite da testirate i analizirate, a alat koji ćemo vam predstaviti će vas oduševiti. Hajde zajedno da upoznamo Google Optimize i da vidimo kako možete da ga iskoristite.

 

Šta je Google Optimize?

Google Optimize je alat za testiranje koji vam omogućava da unapredite konverzije i poboljšate korisničko iskustvo na vašem sajtu i online prodavnici.

U pitanju je Google platforma za optimizaciju, koja ima direktnu integraciju sa Google analitikom i, između ostalog, omogućava vam da pokrenete A/B, multivarijantne testove i testove za preusmeravanje.

 

Za šta služi Google Optimize?

Google Optimize može da ispuni vaše osnovne potrebe za optimizacijom internet prezentacije, bilo da se radi o prezentaciji firme ili online prodavnici, jer omogućava skoro sve vrste eksperimenata koji bi vam mogli zatrebati.

Ono što je jedna od velikih prednosti ovog alata jeste da vam za korišćenje istog nije potreban programer ili ekspert, jer verujemo da se u veoma jednostavnom okruženju možete snaći i sami. Svakako, velika zajednica eksperata i entuzijasta vam uvek stoji na raspolaganju za pitanja koje imate.

 

Šta mogu da uradim u Google Optimize alatu?

“Pod haubom” Google Optimize alata, postoje različiti eksperimenti koji se mogu pokrenuti.

Evo kratkog, ali detaljnog objašnjenja pomenutih vrsta eksperimenata:

 

A/B test

A/B test predstavlja proces testiranja dve ili više verzija iste odredišne stranice u odnosu na originalni dizajn, sa ciljem da se utvrdi koja verzija, odnosno koji dizajn ima bolje performanse u zavisnosti od vaših ciljeva.

Originalni dizajn se naziva original, a novi predlozi su poznati kao varijacije.

Ukoliko vas interesuje da naučite još u vezi A/B testiranja, predlažem vam da se vratite samo par časova unazad, jer smo na času broj 20 pisali o tome, pod naslovom: “Šta je A/B testiranje i kako se primenjuje?”

 

Multivarijantni test

Pomoću multivarijantnog testiranja možete testirati više elemenata istovremeno.

Ideja ovog tipa testiranja je da se odredi najbolja kombinacija različitih elemenata za unapređenje konverzije. Google Optimize alat je ograničen na 16 kombinacija u besplatnoj verziji.

 

Testiranje preusmeravanjem

Ova vrsta eksperimenta uključuje testiranje dve različite odredišne stranice, neretko istog sadržaja postavljenog na drugačiji način, koristeći JavaScript preusmeravanja.

U testiranju korisnici jedne stranice se nasumično preusmeravaju na kreiranu varijaciju. Ova vrsta eksperimenta se obično koristi tokom procesa redizajniranja sajta ili kreiranja odredišne stranice.

 

Personalizacija

Ovaj test vam omogućava da optimizujete svoj sajt za svoje posetioce, koristeći podatke koje imate u bazi podataka. Podaci korišćeni za ovaj eksperiment uključuju uređaj, geografsku lokaciju, starost, istoriju radnji korisnika itd.

Ovde je cilj pružiti korisnicima pozitivno iskustvo, nudeći relevantne informacije koje traže.

 

Notifikacija

Još jedna od korisnih funkcionalnosti, koja vam se nudi u besplatnoj verziji ovog alata, jeste Notifikacija. Ona predstavlja mogućnost da u headeru sajta postavite tekstualnu poruku, sa linkom ili bez, koju možete da iskoristite da vašim posetiocima date važne informacije, ali i da istaknete neku od trenutno aktuelnih kampanja.

Napomena, uvek proverite kako se ista prikazuje na svim uređajima, mobile i desktop, kako bi bili sigurni da korišćenjem ove funkcionalnosti nećete ugroziti druge opcije koje imate na sajtu.

 

Mišljenje autora

Ovaj alat poseduje sve potrebne opcije koje su vam potrebne za testiranje i optimizaciju, što može biti više nego što očekujete od besplatnog alata. Iako neke od tih funkcija imaju ograničenja, one i dalje pružaju sasvim odgovarajuću uslugu.

Još jedna od prednosti Google Optimize-a je njegova jednostavna integracija sa drugim Google -ovim alatima/proizvodima. On se jednostavno može integrisati sa Google Analytics alatom, ali i ostalim alatima kompanije Google po potrebi.

Ukoliko još niste aktivirali i koristili navedeni alat, na sledećem času ćemo zajedno proći kroz aktivaciju istog, pa ćemo kreirati i upustvo za navedene radnje. Spremite se!

 

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in eCommerce za početnike

Popularno

Facebook

Tags

To Top