Connect with us

E-Commerce Magazin

aktivnost

E-Commerce

Da li pratite (ne)aktivnost svojih kupaca?

Da li pratite (ne)aktivnost svojih kupaca?

Činjenica je da smo danas svi, kao kupci, pretrpani informacijama, da ne kažem ponudama! Bilo da je u pitanju direktna komunikacija kroz email ili kroz oglase i plaćeno oglašavanje, koji god kanal komunikacije da uzmemo u obzir, manje-više, situacija je veoma slična.

Ono što mene lično i dalje iznenadi, jeste kako je moguće da od pojedinih kompanija i dalje dobijam poruke na koje nikada nisam odreagovao? Zašto se poruka, ponuda, vizual ili copy nije promenio tj. prilagodio mojoj (ne)aktivnosti?

Svaka neaktivnost bi trebalo da ima svoju aktivnost. Prilagodite se aktivnostima svojih kupaca.

 

Šta želimo da postignemo?

Svaka kampanja, aktivacija ili komunikacija može da ima svoje ciljeve. Nisu sve kampanje prodajne tj. ne moraju da budu. Ali, za one koje to jesu, moramo imati definisano nekoliko ciljeva, koji će nam pomoći da bolje targetiramo našu željenu ciljnu grupu sa različitim sadržajem i ponudom, sa ciljem unapređenja rezultata i boljeg povrata investicije.

Idealan scenario jeste da, za svaku kampanju koju kreirate, imate više različitih kreativa i sadržaja, ukoliko pričamo o landing stranama i, na primer, email komunikaciji. U zavisnosti od postignutih rezultata i (ne)aktivnosti vaše ciljane publike, moći ćete i morate brzo da prilagodite nastavak kampanje.

 

Segmentacija u svrhu unapređenja rezultata

Svaki kupac ili lead se razlikuje, kako njihove potrebe, želje, tako i mogućnosti. Cilj jeste da budete spremni, ne samo da ih zadovoljite, već i da ih predvidite. Jer, ukoliko sam ja vaš kupac, vi već imate pregršt informacija o tome šta sam kupovao, šta sam gledao – a nisam kupio, na osnovu čega možete da osmislite naredne kampanje.

Ukoliko sam samo prijavljen na vašu email adresu, i do sada nisam imao ni jednu kupovinu, ideja je da kreirate nekoliko različitih kampanja za moj preferirani kanal komunikacije i pokušate da mi privučete pažnju. Svaka moja aktivnost će biti zabeležena i na osnovu iste možete dosta toga da saznate, a zatim dodatno prilagodite narednu kampanju.

Jedna od najvećih grešaka jeste ne reagovati na neaktivnost kupaca koje imate u bazi.

 

Praćenje rezultata i prilagođavanje istim

Lepota digitala je, između ostalog, u tome što pored toga što možemo da pratimo rezultate svih naših digitalnih kampanja i aktivnosti, takođe možemo brzo da reagujemo, menjamo i prilagođavamo kampanje i aktivnosti na osnovu postignutih rezultata.

Raditi digitalne kampanje, a ne proveravati detaljno rezultate svake od njih, bilo da je u pitanju newsletter, google ili facebook/instagram oglašavanje, dugoročno ne daje kvalitetne rezultate i troši budžete na loše oglase.

Pored toga što ćete veliki deo budžeta potrošiti na oglase ili kampanje koje ne daju odgovarajuće rezultate, takodje možete izgubiti veliki broj postojećih kupaca.

 

Zaključak autora

Bilo da je u pitanju tip oglasa koji je dao najbolje rezultate, kvalitetna kreativa, određeni kanal oglašavanja ili izbor benefita za kupca, važno je izvući pouku i na osnovu iste unaprediti sledeće kampanje.

Čak i kada su rezultati loši, potrudite se da uloženi novac i vreme ne budu uzaludni. Utvrdite šta nije dalo dobre rezultate, kako se isti ne bi ponovili i samim tim ćete pozitivno uticati na naredne kampanje.

Napravite jedan korak unazad i uradite analizu. To se uvek isplati.

 

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 15 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Osnivač Ecommerce magazina. Član Upravnog odbora i izvršni direktor eCommerce Asocijacije Srbije, redovni predavač na eCommerce Akademiji.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top