Connect with us

Da li ste spremni za najaktivniji prodajni deo sezone?

E-Commerce

Da li ste spremni za najaktivniji prodajni deo sezone?

Da li ste spremni za najaktivniji prodajni deo sezone?

Kao i svake godine, počev od kraja oktobra ili početka novembra, u zavisnosti od tržišta, počinje najaktivniji i, u prodajnom smislu, najkvalitetniji deo sezone.

Bilo da su u pitanju turističke ponude, proizvodi ili usluge, prodavnice tj. prodavci moraju biti spremni. Ovo je deo sezone koji zahteva maksimalnu posvećenost, organizovanost i spremnost, sa ciljem maksimizacije učinka, odnosno prodaje.

Pored standardnih novogodišnjih kampanja, postoji nekoliko “specijalnih praznika”, koji su veoma aktuelni širom sveta.

Datumi:
31. oktobar – Halloween
11. novembar – Singles Day
23. novembar – Black Friday
26. novembar – Cyber Monday
25. decembar – Katolički Božić
26. decembar – Boxing Day
31. decembar – 1. januar – Nova godina
7. januar – Pravoslavni Božić
13. januar – Srpska Nova Godina

Takođe, nudimo vam kratak vodič kroz ključne tačke online prodaje, na koje je potrebno da se fokusirate (više od ostalih), sa ciljem da budete spremni da odgovorite na sve moguće zahteve kupaca.

Neprijatna iznenađenja nikada nisu dobrodošla, a pogotovo ne u prodajnom delu sezone.

Nameće se bezbroj pitanja na koja je potrebno odgovoriti pre početka prodajnih kampanja, a navešćemo samo neka od njih: Da li ste uradili analizu i popis online inventara? Da li ste unapredili proces dostave? Da li pratite inovacije na polju novih načina plaćanja, koji mogu značajno unaprediti prodajne rezultate? I na kraju, a svakako ne manje važno, omogućiti efikasnu i brzu korisničku podršku. Ali polako, idemo redom…

PROIZVODI

Da li ste pregledali postojeći i spremili adekvatan, novi asortiman i količine? Veoma važno je da se ažuriranje artikala na stanju svede na minimum. Nemamo taj luksuz da „prodajemo“ aktikle koje nemamo na stanju. Sa druge strane, ovo je savršeno vreme za “čišćenje” Vašeg magacina, (raz)mislite o tome 😉

OGLAŠAVANJE

Postoji veliki broj opcija za povećanje prodaje kroz razna unapređenja: od SEO, preko unapređenih plaćenih kampanja, zatim Newsletter kampanja, ali i testiranja novih kanala/načina oglašavanja. Detaljno ispitajte sve opcije za oglašavanje, a koristite kanale koji vam daju najbolje rezultate!

DOSTAVA

Da li ste kupcima pružili više opcija dostave/preuzimanja proizvoda? Od zakazivanja isporuke i izbora vremenskog opsega, pa do preuzimanja artikala, potrudite se da jasno istaknete kupcima opcije koje nudite. Dodatno, veoma je važno da kreirate scenarije za kašnjenje dostave. Pripremite se za to! Kako planirate da obavestite kupce o odlaganjima dostave? Više o načinima unapređenja dostave, ali i kako navedeno unapređenje može povećati prodaju, možemo pročitati u jednom od naših ranijih tekstova “Kako povećati online prodaju unapređenjem dostave proizvoda?”

PLAĆANJE

Omogućite Vašim kupcima da plate na više načina. Unapredite načine plaćanja. Na ovom polju se uskoro očekuje velika novina. Više o mogućim načinima plaćanja u Srbiji, pročitajte u tekstu “Opcije (online) plaćanja u Srbiji i šta nas novo očekuje?”

PODRŠKA KUPCIMA

Jedno od možda najvažnijih tema je “Korisnička podrška”. Bilo da Vas mušterije kontaktiraju putem telefona, LiveChat opcije ili ticketing/email alata, potrudite se da “budete tu” za Vaše potrošače. Svaki kupac je važan, a zahvalan kupac je kupac koji se vraća. Pročitajte kako upotreba LiveChat opcije utiče na online prodaju i odnos sa kupcima u teskstu “(U)Potreba LiveChat-a u Internet prodaji”

TEHNIČKA PODRŠKA

Mnogi trgovci u regularnom delu sezone održavaju svoje prodavnice u optimalnom režimu, dok se u prazničnoj sezoni obezbeđuje (dodatan) potreban nivo tehničke podrške. Postavite sebi i svom timu sledeća pitanja i utvrdite šta je potrebno unaprediti: Da li Vaš sajt može da izdrži veliki broj posetilaca? Da li je Vaša stranica dovoljno brza i optimizovana za mobilne uređaje? Da li se inventar dovoljno brzo ažurira? Da li je Vaš tehnički tim testirao ove scenarije?

TIM

Na kraju, a svakako ne manje važno…. Veoma je važan tim koji sve ovo može da realizuje. Predlažem da kreirate scenario za veliki broj porudžbina, sa ciljem da na vreme otkrijete da li Vam je potrebno više ljudi pre samog početka praznične sezone.

Budite spremni!

 

More in E-Commerce

To Top