Da li ti kupuješ na Black Friday?
Kako sazreva tržište, tako i mi sa njim i to je činjenica. Osećam(o) promene, polako, ali sigurno prihvatamo neke stvari koje su standard, manje više u celom svetu.
Sada smo na jednoj svojevrsnoj prekretnici, gde jedan deo ljudi kategorički odbija da kupuje za Black Friday, dok druga polovina štedi novac kako bi sebi i svojoj porodici u tim danima kupila više.
Ko više kupuje online – muškarci ili žene?
Prema većini dostupnih izveštaja, ali i prema iskustvu, žene su te koje “vode” u ovoj aktivnosti.
Ali, ako i razmislimo malo, to je (možda) i logično. Žene kupuju za decu, za sebe, ali i za muškarce, dok sa druge strane veliki procenat muškaraca kupuje samo za sebe, čast izuzecima 😉
Prema izveštaju Zavoda za statistiku, žene su aktivnije od nas muškaraca prema frekventnosti kupovine. Kao što možete videti u tablici ispod, “jači” smo i u delu gde su se javljale osobe koje nikada nisu kupovale, a takvih više ima muškog pola.
Izvor: Republički Zavod za statistiku Srbije
Šta se kupuje u Srbiji?
Prema izveštaju Zavoda za statistiku, navike kupaca su slične u poslednjih nekoliko godina.
Istakao bih činjenicu da je Zavod u prošlogodišnjem izveštaju u ovom segmentu u obzir uzeo kupovne navike kupaca u periodu od 12 meseci, dok u ovogodišnjem izveštaju taj period je 3 meseca, stoga nije u potpunosti relevantno poređenje sa prošlogodišnjim izveštajem.
Izvor: Republički Zavod za statistiku Srbije
Šta možemo da očekujemo ove godine?
Prvi utisak jeste da je ogroman broj prodavnica prihvatio ovaj kupoholičarski praznik i uvrstio ga u svoje kampanje. To je odlično, zar ne? Kao kupac, želim da imam priliku da kupim svoje omiljene brendove po povoljnijim cenama, zašto da ne!
Ono što možemo očekivati jeste pravi stampedo kupaca u offline-u i u online-u. Pored toga što smo željni izlazaka, volimo i da kupujemo 🙂
Šta možemo da očekujemo od dostave?
Logističke kompanije su podigle svoj nivo poslovanja. Način komunikacije sa partnerima, organizovanje vanrednog preuzimanja i isporuke paketa su sve faktori koji će doprineti boljem korisničkom iskustvu i zadovoljstvu korisnika, a naposletku i trgovaca.
Q-Commerce takođe može dosta da pomogne i svi smo svedoci koliko se ovaj segment tržišta promenio na bolje sa dostavama u toku dana i paketomatima.
Zaključak
Bilo da ste jedan od onih koji kupuju za Black Friday ili jedan od onih koji ne kupuju, činjenica koju ne možemo zanemariti jeste da smo i mi usvojili Black Friday (u nekim kompanijama i Black November) kao kupoholičarski datum.
Ukoliko se bavite prodajom, ovakve datume ne treba da propuštate, ali uvek to možete uraditi i onda na miru posmatrati kako konkurencija dostiže sve zacrtane ciljeve. Na vama je taj izbor 😉
Srećan Black Friday svima koji slave!
