Connect with us

eCommerce za početnike, 4. čas

eCommerce za početnike

eCommerce za početnike, 4. čas

eCommerce za početnike, 4. čas

Dobro došli. U nadi da ste svi dobro, nastavljamo sa našom malom školom Internet trgovine.

Na četvrtom času posvetićemo se jednom od nekoliko alata koji su važni za vaš online biznis.

Iako su svi čuli za njega, mnogi ga do sada nisu koristili. A pojedini čak i ne znaju za šta isti služi. Da li ste pogodili o kom alatu je reč? Danas pričamo o Google Tag manager-u.

Hajde da otklonimo sve sumnje, ali i da ga zajedno instaliramo na vaš sajt.

 

Šta je Google Tag Manager (GTM)?

Google Tag menadžer (*eng. Google Tag Manager) je besplatan alat koji vam omogućava upravljanje i raspoređivanje tagova na vašem sajtu (ili mobilnoj aplikaciji) bez potrebe za izmenom koda sajta. Šta to znači?

Primera radi, da bi aktivirali Google Analytics ili instalirali Facebook pixel, neophodno je da kod samog sajta implementirate deo javascript code za tu svrhu. To može da se radi ručno – ukoliko znate šta treba da radite. Ali može i preko Google Tag managera, koji to može uraditi za vas.

Google Tag menadžer je alat koji se koristi isključivo za implementaciju i upravljanje kodovima drugih alata.

Otvaranje naloga i instalacija Google Tag managera

Za Google Tag manager potrebno je da imate Gmail nalog. Kada se ulogujete, kliknite na “Create account” opciju (Slika 1.) i pratite uputstva za instalaciju.

(Slika 1.)

Zatim popunite sledeća polja: Naziv vašeg naloga, zemlju, URL sajta, kao i da li instalirate Tag manager na sajt ili aplikaciju. Na kraju kliknite “Create” (Slika 2.).

Evo kako smo mi popunili polja:

(Slika 2.)

Po prihvatanju Uslova korišćenja (Google Tag Manager Terms of Service Agreement) dobijate jedinstvena dva javascript koda (Slika 3.) koje je potrebno da implementirate na tačno određena mesta na vašem sajtu.

Ovi kodovi su jedinstveni i vezani isključivo za vaš Google Tag manager.

I to izgleda ovako:

(Slika 3.)

Kao što možete videti na slici broj 3:

Prvi deo koda:

<!– Google Tag Manager –>
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:
new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’&l=’+l:”;j.async=true;j.src=
‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-PK2LKHB’);</script>
<!– End Google Tag Manager –>

Ubacujete u < head > tag, ukoliko je moguće odmah po otvaranju tag-a.

 

Drugi deo koda:

<!– Google Tag Manager (noscript) –>
<noscript><iframe src=”https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PK2LKHB”
height=”0″ width=”0″ style=”display:none;visibility:hidden”></iframe></noscript>
<!– End Google Tag Manager (noscript) –>

 

Ubacujete u < body > tag, ukoliko je moguće odmah po otvaranju tag-a.

(Slika 4.)

Obratite pažnju gde i na koji način ubacujete koji deo jaascript koda, vodeći računa da ne obrišete postojeći kod sajta (Slika 4.).

I to je sve. Sada se više ne morate “igrati” sa kodom sajta, sada sve instalacije alata ili evenata radite kroz Tag manager.

Glavni segmenti GTM-a

Postoje tri glavna segmenta Google Tag menadžera:

Oznake (*eng. Tags):
Google Analytics code ili Facebook pixel

Okidači (*eng. Triggers):
Ovaj segment prenosi GTM-u informaciju kada da aktivira tag

Varijable (*eng. Variables):
Ovaj segment predstavlja dodatne informacije za tag ili trigger

 

Šta su oznake?

Oznake (*eng. Tags) su delovi koda ili piksel za praćenje, dobijeni od drugih alata. Te oznake govore Google Tag menadžeru šta treba da uradi.

Neki od najkorišćeniji tagova (Slika 5.) u Google Tag menadžeru su:

  • Univerzalni kod za praćenje Google Analitics-a
  • Novi Google Analytics code za praćenje web sajta i aplikacije
  • Google Ads kod za remarketing
  • Google Ads kod za praćenje konverzija
  • Facebook Pixel kod
  • Namenski kod (*eng. Custom code)

 

(Slika 5.)

Šta su okidači?

Okidači (*eng. Triggers) predstavljaju način da aktivirate oznaku koju ste postavili. Oni prenose informaciju GTM-u kada treba da se nešto uradi (Slika 6.).

Na primer: Želite da pratite posete na određenoj stranici ili klikove na određeni link? U tom slučaju ćemo okidače postaviti na ta mesta, koji će slati GTM-u sve podatke koje želite. A s obzirom da ćemo spojiti Google Analytics vašeg sajta sa GTM-om, sve podatke ćete imati na jednom mestu u Google Analitici.

(Slika 6.)

 

Šta su promenljive?

Promenjive (*eng. Variables) su dodatne informacije koje će vašem GTM-u možda zatrebati prilikom izvršavanja zadataka postavljenih okidača i oznaka (Slika 7.).

(Slika 7.)

Na primer, jedna od najosnovnijih vrsta konstantne varijable koju možete da kreirate u GTM-u je Google Analytics UA broj (ID za praćenje). Ovaj jedinstveni broj se nalazi u svakom Google Analytics nalogu.

(Slika 8.)

Po čemu se Google Tag menadžer razlikuje od Google Analitike?

Google Tag menadžer je alat koji se koristi isključivo za implementaciju i upravljanje kodovima drugih alata. U njemu ne postoje izveštaji i isti se ne koristi za analizu.

Sa druge strane, sva izveštavanja i analize se rade u Google Analytics alatu. Takođe, svi ciljevi (*eng. Goals) ili dešavanja (*eng. Events) za praćenje konverzija se kreiraju i upravljaju putem analitike.

 

Mišljenje autora

Činjenica je da danas postoji veliki broj alata, ali vam predlažem da se držite proverenih. Pogotovo ukoliko su isti besplatni.

Takođe, sasvim je u redu testirati nove alate, koji mogu da vam pomognu u nekom navedenom segmentu. Čak je i preporučljivo. Najteži deo jeste prelazak na nove alate, a pogotovo ukoliko ga koriste kolege koje nemaju tehničko predznanje i/ili iskustvo.

Tu na scenu stupa Tag manager kao odlično rešenje.

 

 

More in eCommerce za početnike

To Top