Connect with us
eCommerce Kalendar za 2020. godinu

eCommerce za početnike, 8. čas

eCommerce za početnike

eCommerce za početnike, 8. čas

eCommerce za početnike, 8. čas

Da li se sećate Google Webmaster Tools-a?

Za one koji se sećaju, mogu da preskoče sledeći tekst, jer verovatno znaju šta njegov naslednik Google Seach Console donosi.

Google Search Console (GSC) je alat kompanije Google, koji vam omogućava da dobijete veliki broj podataka o vašem sajtu. Konkretno, pomaže vam da nadgledate i održavate prisustvo vašeg sajta u organskoj pretrazi.

Pored toga što može da vam pomogne da pronađete i ispravite greške na sajtu koji uređujete, između ostalog, GSC vam nudi opcije da:

  • vidite korišćene termine u Google pretrazi koji su doveli posetioce na vaš sajt;
  • postavite mapu sajta;
  • kreirate fajl robots.txt.

Ne znam da li ste primetili, ali Google analitika je izbacila jednu od najvrednijih informacija iz svojih izveštaja. Naime, više se za organski saobraćaj ne prikazuju ključne reči! Sada navedene informacije možete nači isključivo u GSC-u.

Navedena datoteka robots.txt smeštena je na root-u vašeg web sajta i prenosi web pretraživačima informacije o tome šta želite, a šta ne želite da indeksirate.

Potrebno je da imate na umu da je sadržaj u fajlu robots.txt preporuka za pretraživače, što znači da oni to ne moraju da usvoje.

Eminentniji pretraživači navedene preporuke u većini slučajeva usvajaju.

 

Kako da verifikujem Google Search Console?

Tokom protekle godine, kompanija Google je unapredila proceduru aktiviranja Search Console.

Sada to možete uraditi na dva načina, u skladi sa vašim potrebama.

  • Verifikacijom domena ili
  • Verifikacijom određenog linka ili adrese

U ovom primeru, mi smo izabrali verifikaciju pod brojem 1. Istu i vama preporučujemo s obzirom na to da daje više, jer sa jednom verifikacijom GSC-u dajete pristup za sve domenske i poddomenske adrese.

 

Uputstvo za aktiviranje Google Search Console?

1. Posetite i ulogujte se u vaš Google Search Console

2. Izaberite opciju broj 1 (slika 1.) i upišite link do vašeg sajta

Google Search Console za početnike - korak 1.(slika 1.)

3. U ovom koraku morate da dodate navedena domenska podešavanja.

A.) Kopirajte DNS rekorde koji su vam naznačeni u GSC-u (slika 2.)

Google Search Console za početnike - korak 2.(slika 2.)

B.) Otvorite domenska podešavanja koja se nalaze u vašem cPanelu ili kod ISP provajdera kod koga ste zakupili domen. Mi ćemo to uraditi kroz cPanel i izabrati opciju MX domain.

C.) Unesite navedene rekorde i snimite izmene (slika 3.)

Google Search Console za početnike - korak 3.(slika 3.)

Vratite se na Google Search Consolu i kompletirajte verifikaciju tako što ćete verifikovati domen.

Ukoliko vam se prvo pojavi ovakav odgovor (slika 4.), proverite da li ste sve uradili kako treba, u protivnom morate sačekati neko vreme, kako bi se propagirale izmene koje ste uradili.

Google Search Console za početnike - korak 4.(slika 4.)

Cilj je da uspešno verifikujete sajt (*eng. Property), a kako bi bili sigurni da ste to uspešno uradili, potrebno je da dobijete ovakav odgovor (slika 5.).

Google Search Console za početnike - korak 5.(slika 5.)

Zaključak autora

Google Search Console je alat fokusiran na pretraživače, a pruža uvid, koji vlasnicima sajtova može pomoći da poboljšaju vidljivost i prisustvo u rezultatima organske pretrage.

Ovim sam samo zagrebao površinu GSC mogućnosti i opcija koje vam nudi, ali je činjenica da je alat veoma koristan i da može u mnogome da vam pomogne.

Da li sam pomenuo da je alat besplatan? 🙂

I da, sve članske iz serijala eCommerce za početnike možete pratiti ovde u istoimenoj kategoriji.

More in eCommerce za početnike

Popularno

Tags

Facebook

To Top