Connect with us
eCommerce Kalendar za 2020. godinu

Jovan Šikanja, LimundoGrad: Detektujte i sprečite internet prevare

Detektujte i na vreme sprečite internet prevare PRUNO

Intervju

Jovan Šikanja, LimundoGrad: Detektujte i sprečite internet prevare

Jovan Šikanja, LimundoGrad: Detektujte i sprečite internet prevare

Sada, kada je veliki deo svetske populacije još uvek pod karantinom, internet prodaja postiže rekordne rezultate. Povećanje posete znači očekivano povećanje prodaje, ali takođe povećava verovatnoću za internet prevare.

To je jedan od problema, koji imaju sve internet prodavnice. Bilo da su u pitanju klasične CNP (*eng. Cardholder Not Present) šeme ili prevare u vezi sa krađom naloga, kompanije koje se bave prodajom putem interneta su uvek imale pune ruke posla.

Ovoga puta vam predstavljamo domaći sistem za detekciju i prevenciju internet prevare, pod nazivom PRUNO, koji je u potpunosti razvila domaća kompanija LimundoGrad iz Beograda.

Pričamo sa Jovanom Šikanjom, Fraud & Security administratorom u LimundoGradu.

Šta je i na koji način radi PRUNO – alat za detekciju i prevenciju prevara?

PRUNO je alat koji služi za detekciju prevarnog ponašanja na online servisima.

Najjednostavnije rečeno, funkcioniše tako što preko API-ja prima podatke o korisničkim nalozima klijenta i njihovim ponašanjima pri korišćenju servisa koje klijent poseduje. Te podatke obrađuje koristeći set predefinisanih fraud pravila i naprednih algoritama mašinskog učenja.

Uz “device intelligence”, šlag na tortu modul, kao rezultat ovih kompleksnih obrada, klijent dobija procenu kolika je verovatnoća da je određeni nalog sporan.

Kada imate implementirano plaćanje karticama, čak i u marketplace i classifieds sistemima, vi prevare očekujete gotovo isključivo od strane kupaca.

 

U kom trenutku se pojavila ideja da jedna od opcija sajtova Limundo i Kupindo može da se razvije u poseban proizvod?

Mi smo još 2012. godine počeli ozbiljno da se bavimo detekcijom i prevencijom prevara na našim platformama (Limundo i Kupindo), uzevši proaktivan pristup. Fokus naših provera smo pomerili sa registracije naloga, na posmatranje samih transakcija i ponašanje korisnika prilikom korišćenja platformi. Posledično, smanjenje provera na samoj registraciji dovelo je da registracija bude lakša i da obrađujemo manji broj ličnih podataka.

Što se tiče same situacije sa prevarama, i ona se drastično popravila, tako da smo uspeli da dobijemo pravu win-win situaciju. U narednim godinama smo nastavili da poboljšavamo sisteme i da otkrivamo nove heuristike, a te promene su nam donele još bolje rezultate.

Shvatili smo da smo razvili jedan proizvod koji može, u velikoj meri, da pomogne i drugima i tada se javila ideja da isti ponudimo na tržištu.

 

Danas se na tržištu mogu pronaći gotova rešenja za detekciju internet prevare. Zbog čega ste se odlučili da razvijate svoje rešenje?

Postoji veliki broj gotovih rešenja, od kojih su neka zaista sjajna. Međutim, postoji jedna bitna razlika zbog koje rešenja lidera u ovoj industriji imaju samo delimičnu primenjivost na tržišta u razvoju. To je svakako penetracija kartičnog plaćanja.

Kada imate implementirano plaćanje karticama, čak i u marketplace i classifieds sistemima, vi prevare očekujete gotovo isključivo od strane kupaca. Kada kartičnog plaćanja nema, situacija se obrće za 180 stepeni i prevare vam, u preko 99% slučajeva, dolaze od prodavaca.

Ukoliko nema plaćanja karticama, kao ni svih onih dodatnih podataka koje možete iskoristiti za verifikaciju plaćanja, vi ostajete u problemu. Lideri u industriji i njihova rešenja su fokusirana na razvijena tržišta, pa je njihova primena u tržištima u razvoju dosta ograničena.

Tu upravo stoji PRUNO, koji je dizajniran da detektuje prevarna ponašanja u sistemima gde su plaćanja direktno na račun prodavca i/ili pouzećem. Kao takav, prikuplja specifičan set podataka i na osnovu njihove obrade daje procene.

Sistem je modularan i vrlo lako se može podesiti da odgovara i različitim biznisima.

 

Zahvaljujući programu sufinansiranja Fonda za inovacionu delatnost, PRUNO je nastavio svoj razvoj. Koliko vam je ovaj grant pomogao i kako je tekao proces od aplikacije do nominacije?

Bez granta i podrške sjajnih ljudi, koji rade u Fondu, ne bismo danas imali ovo rešenje.

Ovde ne govorim samo o finansijskoj podršci, koja je sve samo ne beznačajna, već i o savetima, koje su nam davali tokom razvoja i u prilagođavanju biznis plana.

Izuzetno smo zadovoljni saradnjom i drago nam je što Fond postoji kao takav, jer je izuzetno značajan za našu zemlju.

 

Da li je i u kojoj meri ovaj alat potreban našem tržištu?

Prva stvar koja je potrebna našem tržištu je odgovoran pristup prema korisnicima, koji su na našoj platformi pretrpeli bilo kakvu štetu.

E-commerce u Srbiji je i dalje u zaletu i svaka vest u medijima tipa “dobio cepanicu umesto laptopa” šteti svakoj kompaniji, bez obzira da li je do internet prevare došlo na njenoj platformi ili ne. Tako se ruši poverenje koje je ključno za razvoj elektronske trgovine.

Ono što je dobro je što se veliki procenat takvih prevara može sprečiti proaktivnim pristupom i na taj način zaštititi i korisnici, ali i e-commerce u Srbiji. Na kompanijama je da procene da li žele da te probleme rešavaju samostalno ili uz pomoć PRUNO alata.

PRUNO će svakako biti isplativiji, jer je veliki deo posla već unapred odrađen i pripremljen za korišćenje.

Kada imate implementirano plaćanje karticama, čak i u marketplace i classifieds sistemima, vi prevare očekujete gotovo isključivo od strane kupaca. Kada kartičnog plaćanja nema, situacija se obrće za 180 stepeni i prevare vam, u preko 99% slučajeva, dolaze od prodavaca.

 

Za koje sajtove ili usluge će PRUNO moći da se koristi? Da li je vezan isključivo za klasičnu internet trgovinu ili je moguće da ga koriste i druge industrije, koje imaju prodaju usluga online ili gaming industrije, na primer?

PRUNO je prvenstveno fokusiran na e-commerce. Međutim, može da pomogne svakom online servisu, koji ima korisnike (forum, news portal, društvena mreža).

Sistem je modularan i vrlo lako se može podesiti da odgovara i različitim biznisima.

Tako da, ukoliko imate servis sa korisničkim nalozima i želite da proverite šta i kako vaši korisnici sa tim nalozima rade, PRUNO vam može pomoći.

 

Da li je PRUNO sada dostupan i gde se mogu zaisteresovani informisati dodatno u vezi uslova i cene ove usluge?

PRUNO je dostupan na www.pruno.tech

Zainteresovani nam se mogu obratiti na email adresu info@pruno.tech i zakazati live demonstraciju sistema.

 

Jovane, hvala na odvojenom vremenu za ovaj intervju. Podsećamo vas da možete pročitati još zanimljivih intervjua u našoj kategoriji Intervjui.

 

Continue Reading
You may also like...

More in Intervju

Popularno

Tags

Facebook

To Top