Connect with us

E-Commerce Magazin

Bonus

E-Commerce

Kako da povećate broj novih kupaca pomoću bonusa?

Kako da povećate broj novih kupaca pomoću bonusa?

Činjenica je da je u današnje vreme veoma teško pridobiti novog kupca.

Da se razumemo, to nikada nije ni bilo lako. Danas je konkurencija velika i prisutna u svim delatnostima, a pored toga i kupci su značajno informisaniji nego ranije.

Prodavci su ispred sebe imali težak zadatak. Morali su da osmisle isplativ način kontinuiranog povećanja broja novih kupaca, koji bi im donosio željeni rezultat. Drugim rečima, morali su se dovijati, kako bi se broj novih kupaca konstantno povećavao, ali i kako bi se upravo ti novi kupci zadržavali.

Tada je kreirana bonus šema ili sijaset malih i VELIKIH benefita za nove i postojeće kupce, kako bi se dodatno namamili da se odluče baš za vašu prodavnicu.

 

Ideje za benefite kupaca

U očima kupaca, kreiranje ovih akcija samo deluje jednostavno. Kreira se popust i to je sve. Ali u stvarnosti, iza svega toga, mora da postoji matematička računica isplativosti za svaku od takvih kampanja.

Novim, kao i starim kupcima, možete davati benefit u vidu apsolutnih iznosa, procentualnog popusta, ali i gratis proizvoda. Ovo, u suštini, najviše zavisi od vas i vaše delatnosti, jer se od delatnosti do delatnosti značajno razlikuju marže i troškovi isporuke.

Ovoga puta vam izdvajamo nekoliko najpopularnijih benefita:

Bonus za nove kupce

Mnoge kompanije se trude da na ovaj brz i efektan način dođu do novih kupaca. Upravo je ovo jedan od tih načina. Bonus predstavlja odličan način za kratkotrajno uvećavanje prodaje i broja artikala, ali se na duže staze kompanija mora baviti zadržavanjem ovih istih kupaca, kako bi se isplatila uložena sredstva za njihovo dovođenje. Benefit za nove kupce može biti u vidu procentualnog popusta na prvu kupovinu ili fiksnog iznosa. Takođe, može biti i fizički poklon.

U zavisnosti od vaše delatnosti, odnosno marže koju imate, ovaj benefit može imati više ili manje uslova. Na primer, ukoliko vam je marža manja, možete postaviti dodatne uslove u vidu iznosa potrošnje, pa je kupac u obavezi da potroši određenu količinu novca, kako bi mu se benefit aktivirao.

Bonus za drugu kupovinu

Kao što sam opis kaže, ovaj benefit predstavlja bonus za drugu kupovinu. Druga kupovina jeste svojevrsna “prekretnica” u online kupovini i veoma je važna u životnom ciklusu kupca. Navedeni bonus se može koristiti na više načina i uslova.

Bilo da želite da zadržite dobijenog kupca, da podstaknete njihovu sledeću kupovinu ili da kupce koji su samo jednom kupili probudite, možete koristiti ovaj tip bonusa.

Bonus na sledeću kupovinu

Veoma popularan način da probudite “uspavanog” kupca, ali i da podstaknete nove kupce da kupuju i dalje kod vas.

Ovaj bonus daje odlične rezultate, kada se ponuda upari sa željama određenih kupaca. Na primer, kupcima, koji su određene proizvode stavili u listu želja ili u korpu, a nisu ih kupili, možete da pošaljete obaveštenje da ih sada mogu kupiti sa dodatnim popustom. Stavite se u položaj kupaca, šta oni žele, kada to žele, te pokušajte sami da date odgovore na ta pitanja.

Bonus za depozit

Još jedna vrsta “mamca” za nove kupce, ali prava win-win situacija za obe strane. Naime, kupac se obavezuje da će određeni iznos novca potrošiti u vašoj prodavnici, dok prodavac ukazano poverenje nagrađuje dodatnim novcem. Ukoliko kupac želi da iskoristi bonus, uplaćeni novac se ne može podići, već se mora potrošiti u kupovini.

Ovaj vid benefita se koristi u online prodavnicama, aukcijskim sajtovima, online kladionicama i/ili igricama koje imaju mogućnost da uplate “prepaid” kredit, koji kasnije na tom sajtu mogu koristiti za kupovinu ili igru.

Preporuka za novog kupca sa bonusom

Preporuka je jedan od najefektnijih načina prodaje. U ovom primeru, prodavnica kreira benefit za postojeće kupce, koji će biti nagrađeni ukoliko dovedu nove kupce. I to nije sve, biće nagrađeni i novoregistrovani kupci. Ponovo akcija koja svima odgovara.

Potrebno je da ovakve kampanje i akcije uvek gledate dugoročno, jer u protivnom, ukoliko gledate kratkoročno, pojedinačni slučajevi vam mogu dati pogrešnu sliku i “naterati” vas da ugasite kampanje, koje su veoma kvalitetne. Iako ste na pojedinačnim slučajevima u okviru ovih kampanja u minusu, na duže staže i zadržavanjem kupaca, kampanje će dobiti svoju isplativost.

 

Kada automatizacija umeša prste

Nije tajna da sam veliki ljubitelj miksa segmentacije i automatizacije, gde god da je kombinacija moguća. U ovom segmentu može biti veoma korisna, radeći za vas 0-24h i stvarajući vam nove verne kupce.

Ukoliko za primer uzmemo navedene benefite, aktiviramo automatske poruke koje se kupcima “ispucavaju” kada ispune uslov za svaki pojedinačni benefit, ne samo da ćete kupce pridobiti, već ćete ih i zadržati.

Činjenica je da je skupo akvizirati novog kupca, ali, ukoliko ga zadržite, taj trošak se isplati. A automatizacija je način da to uradite na pravi način.

 

Bezbednost i pažljivo kreiranje benefita

Obratite pažnju prilikom kreiranja ovih i sličnih bonusa. Koliko mogu da pomognu smo već pomenuli, ali ukoliko se ne izvede ispravna računica prilikom njihovog kreiranja, mogu da naprave ozbiljnu štetu kompaniji.

Gore pomenuta ograničenja imaju za cilj da privuku novog kupca, ali i da zaštite kompaniju. Cilj je da privolite kupce da kupuju kod vas, ali po ceni koju možete da platite.

Takođe, morate da vodite računa o tome da ne naviknete svoje kupce da uvek mogu da dobiju popust.

 

Lovci na bonuse

Na svakom tržištu, postoji jedan broj kupaca koji se nazivaju “lovci na bonuse”. Naime, kao što im samo ime kaže, to su kupci koji kupuju isključivo kada su akcije ili promotivni periodi, a nikada ili gotovo nikada van tih akcija.

Treba imati to na umu, kada se izdvaja segmentna grupa ljudi kojima se dodeljuje bonus, ali i uslovi za isti, sa ciljem da i takve kupce konvertujete u redovne mušterije.

 

Mišljenje autora

Benefiti za kupce su danas neizostavan segment svake kampanje, bilo da je u pitanju kampanja za nove kupce ili kreirate stragegiju za zadržavanje postojećih kupaca. Pored toga, ovo je jedan od najefektnijih načina da “uspavane” kupce vratite u grupu redovnih mušterija 😉

Od izuzetne važnosti je da se obrati pažnja kada se daje bonus, na koji način se bonus prezentuje segmentnoj grupi kupaca i šta se daje kao bonus (fiksni iznos, procentualni popust, gratis proizvod ili gratis dostava…). Sve to utiče na uspešnost kampanje.

Ovaj tekst je imao za cilj da vas dodatno ohrabri da koristite bonuse i benefite na ovaj način, pa se nadam da sam to i uspeo. Da li vi koristite ili planirate da koristite benefite?

 

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 15 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Osnivač Ecommerce magazina. Član Upravnog odbora i izvršni direktor eCommerce Asocijacije Srbije, redovni predavač na eCommerce Akademiji.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top