Connect with us

E-Commerce Magazin

Pretraga

Kako “dobiti” zvezde u rezultatima pretrage?

 

Pitate se kako je vaš konkurent dobio te fancy zvezdice u Google pretrazi i očajnički tražite “kako dobiti zvezde u rezultatima Google pretrage”? Feature koji želite se naziva “Rich Snippets”, a tehnički naziv je “Structured data”.

Šta predstavljaju “Rich snippets”? Da li i na koji način utiču na SEO? Kako da ih implementirate na vašem sajtu? I još po nešto 😉

Šta su “snippets” odnosno “rich snippets?

Termin “snippet” predstavlja rezultat Googlove pretrage koji se prikazuje korisniku.

Recimo da vršimo pretragu za novi tablet koji želimo da kupimo, recept za omiljenuo jelo ili muziku. Google nam izlistava rezultate pretrage sa (regularnim) “snippet”-ima i “rich snippet”-ima zajedno odnosno izmešano.

Regularan “snippet” izgleda ovako:

Kao što možete videti “snippet” sadrzi naslov, link i opis. Sadržaj koji vidite se može dodatno optimizovati ručno, korišćenjem 3rd party alata ili plugin-ova.

Sa druge strane “rich snippets” predstavljaju unapređeniji (bogatiji) prikaz proizvoda na Google pretrazi. Kao što možete videti, u zavisnosti od tipa/namene “rich snippets”-a, pored naslova, linka i opisa daje vam prostor, ocenu (reviews), cenu i dostupnost proizvoda.

​U drugom primeru, u pitanju je recept, pored drugačijih informacija (vreme koje vam je potebno da spremite jelo, kao i količina/broj kalorija), dodata je i slika.

 

 

Da li “rich snippets” utiču na SEO?

“Rich snippets” se vizuelno ističu i razlikuju od regularnih snippet-a, a ljudi jednostavno vole da kliknu na iste. Jednim pogledom na njih već dobijate veliki broj informacija o željenom proizvodu, pa možemo reci da sa razlogom imaju veći CTR od regularnih snippets-a.

Na duže staze, to može dovesti do povećanja Google Rank-a, kao i pozicije vaših linkova na pretrazi, jer će vaš sajt Google smatrati relevantnijim izvorom kvalitetnog sadržaja.

Kako da implementirate “Rich snippets” na vaš sajt?

Google *može prikazati “rich snippets” ako dodate strukturirane podatke na vaš sajt. Strukturirani podaci (eng. structured data) predstavljaju deo koda u specifičnom formatu, napisan na takav način da ga pretraživači razumeju. Pretraživači čitaju kod i koriste ga za kreiranje “Rich snippets”.

Kažem može, jer se celokupan koncept “Rich snippets-a” bazira na preporuci ili sugerisanju pretraživačima da uvrste više sadržaja za svaki navedeni proizvod ili stranicu od uobičajene prakse tj. u odnosu na normalni “snippet”, što oni mogu ali ne moraju da uvaže.

Benefiti Google “structured data” su:

  • Bolje razumevanje sadržaja za pretraživače
  • Ističe i predstavlja ključne podatke vizuelno
  • Povećava CTR-a (Click Through Rate)
  • Unapređuje SEO

 

Pročitajte još u vezi  “structured data”  ….

Šta predstavlja “structured data” i čemu služi?

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 15 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Osnivač Ecommerce magazina. Član Upravnog odbora i izvršni direktor eCommerce Asocijacije Srbije, redovni predavač na eCommerce Akademiji.

More in Pretraga

Popularno

Facebook

Tags

To Top