Connect with us
Fudbal

E-Commerce

Kakva je veza fudbala i (online) prodaje?

Kakva je veza fudbala i (online) prodaje?

Danas počinje Svetsko prvenstvo u “najvažnijoj sporendnoj stvari na svetu” – fudbalu. Obzirom da i naša reprezentacije učestvuje na završnoj smotri najboljih fudbalskih reprezentacija sveta, odgovor na pitanje iz naslova bi bilo – emotivna!

Moram priznati da ovde nema tačnih i ne tačnih odgovora. Lično, prvo na pamet mi pada emocija. To je jedan od najvećih pokretača prodaje.

Iako nismo navikli da se u ovo doba godine prepliću akcije za Crni petak i Svetsko prvenstvo u fudbalu, ova godina je posebna i po tome jer se upravo takvo jedno veliko takmičenje organizuje od 20. novembra do 18. decembra 2022. godine.

 

Kako iskoristiti fudbal u prodajnom smislu?

Maloprodaja odnosno retail se dovija na sve načine da kreira tematske kampanje i akcije koje se vezuju za neke od aktuenih dešavanja. Obzirom na period godine u kome se nalazimo dolazimo do činjenice da će sve kampanje, ili bar velika većina, biti u “bojama” Crnog petka, ali i povezana sa Svetskim prvenstvom u fudbalom odnosno sa fudbalom u širem smislu te reči.

Ove i slične akcije imaju prikrivenu vrednost, koje individualne ili vikend akcije nemaju. Pored same akcije, ove kampanje sa sobom nose i emociju.

Ukoliko gledamo sa strane prodavca, oglašivačke i društvene mreže su nam omogućile da targetiramo ljude prema interesovanjima, dok, ukoliko pogledamo sa strane kupca, dobijamo ponudu koja nas interesuje.

Kada sa pravim proizvodom i/ili emocijom targetirate pravog kupca, povećava se i verovatnoća prodaje.

 

Obratite pažnju na autorska prava

Iako su ovo kolege iz marketinga i digitala već obratili pažnju, nije loše da im dodatno skrenete pažnju na isto.

Name, kada su u pitanju brendirane manifestacije, a u ovom slučaju konkretno je reč o svetskom prvensvu u fudbalu), potrebno je dodatno obratiti pažnju na autorska prava.

Samo i isključivo zvanični sponzori reprezentacija učesnica su jedine kompanije koje su ovlašćene da u svojim reklamnim kampanjama koriste igrače i/ili dresove reprezentacije. Ali, čak i njima nije dozvoljeno da koriste logotipe, boje ili melodiju Qatar World Cup 2022, osim ukoliko nisu direktni sponzori istog.

Sa druge strane, kompanije koje nisu sponzori reprezentacije učesnice ili Qatar World Cup 2022 ipak imaju mogućnost da svoje kampanje brendirajui koriste ovu tematiku. I to kroz fudbalske motive, bez fotografija nacionalne reprezentacije, dresova ili logotipa samog prvenstva u svojim kampanjama, ali vizuelno mogu da budu itekako povezani sa jednom od najvećih sportskih manifestacija na svetu.

Na ovaj način mogu da kreiraju kvalitetan sadržaj za aktuelno sportsko dešavanje kroz koji mogu dodatno da istaknu određenu grupu artikala.

 

Da li moja delatnost može da se uključi?

Kao što i sami vidite na putu do posla ili u toku dana, ovde nema pravila, a ni ograničenja. Naime, sve se svodi na inicijativu i samu spremnost i agilnost brenda, multibrend prodavnice ili preduzetnika da se prilagodi manifestaciji.

Ukoliko imate veliki broj artikala koji su u direktnoj vezi sa navedenim takmičenjem i fudbalom, ovu jedinstvenu priliku koja dolazi jednom u četiri godine ne smete da propustite.

U zavisnosti od delatnosti, odnosno artikala koje prodajete, svoju kampanju možete okrenuti ka određenom delu asortimana.

Ukoliko prodajete:

Odeću i obuću – iako ne prodajete sporstku odeću i obuću, u ovoj delatnosti, koja već duži niz godina ubednjivo drži lidersku poziciju u online prodaji, nećete imati problema da se uklopite. Uz poklone u vidu lopti ili sportskih navijačćkih majica naše reprezentacije, verujemo da veoma jednostavno možete privući pažnju potencijalnim kupcima.

Uslugu dostave – konkretno mislim na usluge dostave iz restorana i prodavnica, koja je u poslednjih 2 godine značajno napredovala na listi najkorišćenijih digitalnih usluga, pa samim tim se mogu kreirati posebni paketi i ponude u toku i za vreme utakmica sa ciljem da se kupcima obezbedi maksimalno uživanje.

Tehniku – kod tehnike u današnje vreme nemate problema sa ponudom, pogotovo kada su ovakve manifestacije u pitanju. U prvi mah možete da očekujete odlične akcije za televizore, aparate za kafu i kokice, kao i mnoge druge gedžete za gejming, VR ili telefone i tablete.

Nameštaj – za razliku od prethodnog primera, nameštaj je malo specifičniji. Pa tako, možete ponuditi udobne fotelje, garniture ili krevete, kako bi se upotpunilo uživanje praćenja utakmica iz stana. “Stavite se u cipele kupca”, neće vam biti teško da odlučite koji artikli treba da idu na akcijsku cenu 🙂

Sportsku opremu – jedna od delatnosti koja se u potpunosti uklapa u navedeno dešavanje, pa ste u mogućnosti da radite upselling i pokušate da povećate prodaju broja artikala koji su vezani za fudbal ili sport generalno. Bilo da imate originalne dresove ili brendove koji su povezani sa našom reprezenatacijom ili ne, uvek možete to upariti sa navijačkim rekvizitima ili odećom sa motivima naše države.

Alkoholna pića – na primer pivo i fudbal predstavljaju dve neraskidive grane biznisa. Ok, možda nisu neraskidive, ali su svakako veoma povezane. Direktno i indirektno zavise od rezultata, pa se itekako mogu očekivati kampanje u ovom domenu. Ukoliko ste u ovoj delatnosti, nadamo se da već imate akciju spremnu za vaše klijente.

Sportsko klađenje i igre na sreću – Možemo očekivati i jednu pravu borbu u oglašavanju i u delatnosti (online) klađenja i igara na sreću. Borba za svakog novog igrača ima sve veću vrednost na našem malom tržištu, ali to svakako ne umanjuje vrednost istog, već upravo suprotno.

 

Kalendar prodaje ili prodajni kalendar?

Bez obzira kojom se delatnošću bavite, neophodno je da mapirate sve prodajne datume u toku godine, kao i da se za iste detaljno pripremite. Zašto?

Potrebno je da iskoristite sva dešavanja, sa ciljem da izađete iz “cipela” i standardnih nedeljnih akcija. Na ovaj način stičete mogućnost da to uradite mnogo kvalitetnije, uvek targetirajući određenju, drugačiju ciljnu grupu, a koja će biti mnogo zadovoljnija što je kupila kod vas.

Ukoliko do sada niste kreirali listu važnih (sportskih) datuma, neko je to već uradio za vas.

Kalendar prodajnih akcija možete preuzeti na E-Commerce Magazinu potpuno besplatno, a uskoro možete da očekujete i verziju za 2023. godinu.

 

Mišljenje autora

Ostavite svoje lično mišljenje po strani (samo na trenutak) i testirajte sve kampanje. Nemojte da dozvolite da propustite vrlo dobre ideje, zbog stava “ja mislim da to neće raditi”.

Nije baš sve crno i belo, niti uvek uporedivo. Ali, potrudite se da izvučete pouke iz svake kampanje.

Takođe, potrudite se da privučete pažnju svojim kupcima na razne načine, a ovo je samo jedan od načina/ideja koju možete da skoristite.

 

 

Continue Reading
You may also like...

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Osnivač Ecommerce magazina. Član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top