Connect with us
eCommerce Kalendar za 2020. godinu

Kampanja za polazak u školu u vreme pandemije

polazak u školu

E-Commerce

Kampanja za polazak u školu u vreme pandemije

Kampanja za polazak u školu u vreme pandemije

Polazak u školu ili popularno “Back to School” akcija pripada Top 5 grupi kampanja u toku godine. Bilo da je u pitanju iznos ili količina prodatih artikala, broj (novih) kupaca ili broj poseta, ovo je jedna od kampanja, koja svake godine beleži izvanredne rezultate.

Postavlja se pitanje na koji način kreirati, voditi, oglasiti i reklamirati artikle u okviru akcije za polazak u školu, kada će deca jednim delom nastaviti edukaciju od kuće, putem televizije i online nastave?

Sada se potrebe učenika menjaju, pa je potrebno sve prilagoditi situaciji, ali i pronaći načine da se nametnete i istaknete u odnosu na konkurenciju.

Polazak u školu akcija

Jedna od najemotivnijih kampanja, a samim tim i boljih, jeste kampanja za početak školske godine.

Pored školske opreme, deci je potrebno mnogo toga, počev od knjiga, sveski, rančeva, odeće i obuće, tehničkih uređaja… Sa druge strane roditeljima, ali i bakama i dekama, potrebno je da, pored toga, bar pokušaju da naprave neki vid uštede.

Još jedan od razloga što je ova kampanja tako visoko pozicionirana po svojim performansama i rezultatima, jeste činjenica da obuhvata veliki broj delatnosti, koje učestvuju ili mogu da kreiraju ovu kampanju.

 

Drugačije upakovano

Ono u čemu je digitalno oglašavanje uvek bilo odlično jeste mogućnost da se kampanja prilagodi potrebama pojedinačnog kupca ili grupe kupaca, u ovom slučaju, kao i samoj situaciji u kojoj se svi nalazimo.

Evo i nekoliko ideja kako se možete razlikovati od konkurencije, a ujedno uticati na povećanje prosečne vrednost korpe i prosečnog broja poručenih artikala.

 

Vezani proizvodi

Ponuda vezanih proizvoda ili “bandlova” (*eng. Bundle’s) u vašoj online prodavnici vam može pomoći da povećate prodaju stimulišući kupce da kupuju više.

Bandlovi” ili vezani proizvodi predstavljaju najčešće dva, a ponekad i više, vezanih proizvoda, čijom kupovinom kupac ostvaruje benefit.

U ovoj situaciji, potrebno je pronaći model koji daje rezultate, pa vam predlažemo vezane proizvode i njihove slične verzije.

 

Proizvodi u setovima

Ovo je vrsta vezanih proizvoda koja objedinjuje više pojedinačnih artikala u jednu celinu.

S obzirom da đaku treba više artikala (ranac, sveske, futrola, olovke i bojice, gumica, lenjir…) to može biti novi “đački paket”, koji sa sobom (do)nosi veće popuste, nego kada bi se sve to kupilo odvojeno.

Mnogo trgovaca prodaje rančeve, a ko prodaje spreman napunjen ranac?

Takođe, ovakav tip prodaje ili vezivanja proizvoda značajno štedi vreme roditeljima, pa samim tim, ukoliko se dobro prezentuje, vi kupcu rešavate dodatan problem i “kupujete ga” i za naredne kupovine.

 

Popust za drugi proizvod

Ova ideja je ono što nazivamo “2u1”.

Naime, ova kampanja se može vezati za količinu tačno određenih artikala, koji se stavljaju u korpu i sam sajt automatski otključava popust, kada se zadovolji postavljeni uslov.

Sa druge strane, ovo mogu biti “skrivene ponude” samo za registrovane kupce, koji su samo jednom kupovali, pa za drugu kupovinu imaju značajniji popust.

Obe predstavljene ideje zahtevaju IT podršku, dok sa druge strane daju odlične rezultate. A možete ih koristiti i za druge kampanje, pa je ulaganje u razvoj ovih funkcionalnosti uvek isplativo.

 

Zašto su “bandlovi” preporučljivi?

“Bandlovi” donose ključne prednosti za kupce, ali i prodavce i to:

  • Daju značajan benefit i uštedu kupcu;
  • Povećavaju prosečnu vrednost porudžbine (Average Order Value – AOV);
  • Povećavaju prosečan broj poručenih artikala (Average Order Basket – ABO);
  • Pomažu prodaju starih modela proizvoda;
  • Pomažu i olakšavaju čišćenje magacina;
  • ABO i AOV se ubrajaju u važnije metrike za održavanje svakog ecommerce biznisa.

 

Napuštanje korpe (ni)je slučajnost

Naime, kada registrovan kupac stavi neki artikal u korpu, a ne kompletira porudžbinu, sajt ga automatski obaveštava da kompletira svoju porudžbinu.

Napušteni artikli u korpi (*eng. Cart Abandonment) predstavljaju neverovatan neiskorišćen potencijal. Ovo je idealan trenutak da maksimalno iskoristite ovaj potencijal.

U martu 2020. godine 88,05% porudžbina putem interneta je napušteno, tj. nije realizovano u kupovinu (izvor: Statista.com)

Sa povećanjem saobraćaja i prodaje, neminovno je da se povećava i broj, uslovno rečeno, zaboravljenih artikala u korpi. A ukoliko do sada niste koristili ovu opciju, sada je vreme da je implementirate.

Nije nam potrebna neka posebna formula kada gledamo u ovakve procente. Prostom računicom možemo da utvrdimo da možemo značajno uticati na prihod i prodaju, ukoliko se posvetimo ovoj opciji i/ili kampanji.

 

Prilagodite svoj asortiman kampanji i situaciji

Dobra strana ove kampanje jeste to što je primenjiva na većem broju delatnosti, pa čak i u ovoj situaciji, sa kojom se svi suočavamo.

Ukoliko prodajete:

Sveske i knjige

Ovo je vaša sezona. Knjižare su danas mnogo više od onih starih knjižara, na koje je naša generacija navikla. Ponuda je mnogo veća i raznovrsnija, a sve veći broj knjižara ima online prodaju.

Pored ranaca, kojima su preplavljene, knjižare danas mogu ponuditi tematske setove omiljenih crtanih ili filmskih junaka vaših mališana. S tim u vezi, pojačavaju emocije i olakšavaju školsku svakodnevnicu.

Predlog je da vodite računa o autorskim pravima prilikom prodaje i oglašavanja proizvoda koji imaju ™ (*eng. trademark).

Sportsku opremu

Ovo je jedna od delatnosti, koja se u potpunosti uklapa u kampanju za početak školske godine, pa ste u mogućnosti da radite *eng. upselling i pokušate da povećate prodaju broja artikala uz, naravno, davanje popusta, ukoliko neko detetu kupi komplet (npr. patike, trenerka i ranac) u vašoj online prodavnici.

U slučaju početka školske godine, kombinacija ranca, trenerke i patika može da bude win-win opcija. Ali svakako ne treba zaboraviti ni potrebe roditelja, koji mogu da iskoriste priliku i oni dobiju neki značajan popust, ukoliko opreme svoje mališane kod vas.

Tehniku

U današnje vreme, ukoliko prodajete tehniku, nemate problema sa ponudom za najmlađe. Naprotiv.

Ponuda artikala u vreme pandemije, može da ide od električnih trotineta, preko uvek traženih telefona i tableta, pa sve do laptop računara, koji mogu da se (is)koriste u edukativne, ali i u “gejmerske” svrhe.

Nameštaj

Kada god sam ušao u neku prodavnicu nameštaja i ispred sebe video nepreglednu ponudu kreveta, ugaonih garnitura i ormara, sebi sam postavio pitanje: ”Ko kupuje ovoliki nameštaj?”

U situaciji pandemije, potrebe ljudi su se svakako izmenile, ali ne previše. Ukoliko pričamo o školi, ponuda to može dobro da prati. Samim tim, možete ponuditi dečije sobe, radne stolove, ali i ‘radne’ stolice, koje se, pored učenja, mogu koristiti i za gejming. Takođe, mogu se ponuditi i dušeci, koji su veoma važni kada je odmor naših školaraca u pitanju.

 

Emocija prodaje

Ovo nije jedna od onih prodajnih fraza – ovo je stvarno.

Širok audience, uz različite oglasne poruke prilagođene targetiranoj populaciji, može biti potpuni pogodak i ima potencijal da zabeleži odličan prodajni rezultat.

Da li ste znali da kroz oglasne mreže na Facebooku i Instagramu možete da targetirate isključivo roditelje?

Kreirajući različite kampanje, kreative i poruke ka potencijalnim kupcima, koje prate različite landing strane, pa čak i proizvode, značajno povećavate šanse za konverziju.

Probudite emociju i targetirajte:

  • Roditelje;
  • Bake i deke;
  • Rodbinu;
  • Decu*.

*Kod targetiranja dece razumljivo imate razna ograničenja, kako zakonska tako i etička. Počev od godišta, kanala oglašavanja i samog izgleda vizuala i poruke koju kampanja nosi. Više o načinu oglašavanja ovoj ciljnoj grupi pročitajte u tekstu “Back to School – vreme za spam ili konverzije?.

 

Zaključak autora

Iako je polazak u školu jedna od kampanja, koja se godinama unazad ponavlja, sada se nalazimo u jednoj od onih situacija, u kojoj niko nikada nije bio i kojoj moramo da se prilagodimo.

Specifičnost i osetljivost situacije u kojoj se ceo svet danas nalazi je bez presedana u novijoj svetskoj istoriji, a činjenica je da ova “new normal” situacija negativno utiče na sve sfere života i poslovanja. Sa druge strane, tu je i surova realnost, da uz povećanje opreznosti, odgovornosti i preventive, život mora da se nastavi.

Od izuzetne važnosti je priključiti se ovakvim akcijama, naravno, ukoliko vam vaša delatnost dozvoljava i pokušati da za svoju kompaniju osigurate deo tržišnog kolača, koji je u vreme pandemije još manji.

 

 

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top