Connect with us
strategija za Black Friday
Image by Freepik

E-Commerce

Koja vam je strategija za Black Friday?

Samo nemojte da odgovorite da je strategija Black November ­čÖé

U svakoj ┼íali ima i malo istine. Nemam ni┼íta protiv ni predlo┼żenog, ali samo daiza toga stoji neka ideja, smisao, planÔÇŽ

Bilo da ─çete kreirati kratkoro─Źni ili dugoro─Źni plan, ne┼íto mora da postoji. Da se defini┼íu ciljevi, primarni i sekundarni, da se sa kolegama iz nabavke dogovore akcije i proizvodi, da se sa menad┼żmentom odobre kampanje, pa tek onda to ima smisao i po─Źinje da dobija svoj oblik.

Jedan deo ove strategije, pored navedenog, mora da bude i nastup. Da li ─çete praviti posebnu landing stranicu za navedenu akciju ili mo┼żda ┼żelite da prikupljate email adrese ili ─Źak i da (na neki na─Źin) nagra─Ĺujete potencijalne kupce koji se prijave? Da li ─çete organizovati kratkoro─Źne ponude sa ograni─Źenim vremenskim intervalom trajanja? Da li ┼żelite da date prednost ve─ç postoje─çim i lojalnim mu┼íterijama?

U ovom tekstu ─çemo vam dati nekoliko predloga o kojima mo┼żete bar da razmislite, ako ne sada za ovu akciju, svakako imate mogu─çnost da ih iskoristite i kasnije (just so u know).

 

Landing page ili da?

Iako nisam neko ko isti─Źe negativne primere, i pored ─Źinjenice da se danas sva┼íta strategijom, pa ─Źak i kampanjom zove, nemojte da i dalje ne koristimo benefite landing stranica.

Nemam ni┼íta protiv da 10. godinu zaredom pri─Źam o tome, ali kada neko ne┼íto odradi i ne potrudi se “ama i─Ź”, e onda se, ─Źak i ja, iznerviram.

Kao ┼íto menad┼żment i kolege vole da vide da ste se potrudili, tako i kupci.

 

Teaser proizvodi?

Jedan od dobrih primera koji mo┼że da pomogne da ovakve kampanje budu jo┼í uspe┼ínije, jeste da se kreira ponuda sa akcijama sa posebnim artiklima koji ─çe biti aktuelni ba┼í tog datuma.

U praksi, prodavnica najavljuje, odjednom ili u fazama, pre same akcije, koje cene ih o─Źekuju tog dana za odre─Ĺene artikle.

Kod ove ideje ima dosta opre─Źnih mi┼íljenja. Jedni je ┼żele i preporu─Źuju, dok se drugima ─Źini da je kanibalizacija marketing kampanja.

Da ne ulazimo u ovu dilemu sada, ─Źinjenica je da ─çe svi va┼íi konkurenti pripremiti svoje kampanje za Black Friday, a ne┼íto ovako vas mo┼że zna─Źajno ista─çi od konkurencije sa kreativnim nastupom ka kupcima.

 

Da li ste ─Źuli za FOMO efekat?

─îak i da niste upoznati sa FOMO efektom, sigurno ste ga iskusili kao kupci.

FOMO je skra─çenica iza koje stoji fraza na engleskom jeziku ÔÇťFear Of Missing OutÔÇŁ ili u prevodu strah od propu┼ítanja (ponude, aktikla, popustaÔÇŽ).

Ovaj koncept koriste kompanije iz svih delatnosti, kako bi kupce naterale ili malo pogurale da br┼że donesu svoju odluku o kupovini.

Ista mo┼że biti vremenska ili prema dostupnosti artikala. Bilo za koju da se odlu─Źite, vide─çete kako ─çe va┼íi kupci na istu reagovati.

 

Kupon kodovi, zašto da ne?!?

Iako predstavljaju ÔÇťold schoolÔÇŁ metodu, pa ─Źak iako imaju lo┼íe rezultate iskori┼í─çenja, ova tehnologija se mo┼że primeniti pametnije kako bi se izvukao maksimum od iste.

─îinjenica je da se kupci ne snalaze najbolje u kori┼í─çenju kupon kodova, procenti iskori┼í─çenja su niski, ali to ne zna─Źi da ovu tehnologiju ne mo┼żete da iskoriste da nagradite svoje postoje─çe kupce, daju─çi im prednost i dodatne benefite u odnosu na one koji jo┼í uvek nisu va┼íi kupci.

Kupac voli da mu se uga─Ĺa, to je jo┼í jedna ─Źinjenica, a ovakve kampanje mogu da dodaju elasti─Źnost ili agilnost va┼íoj trenutnoj kampanji i planovima, koji mogu da rezultiraju samo jo┼í boljim rezultatima.

 

Zaklju─Źak

Pre ovakvih kampanja, uzmite sve u obzir. Ali bukvalno. “Obujte cipele kupaca” i pomislite ┼íta bi ┼żeleli da vidite kod va┼íeg omiljenog brenda u ponudi, ali i od akcija.

Moram da ka┼żem da je slu─Źajnost ┼íto je ova vest objavljena na petak 13, ali tako─Ĺe ovo je pravi trenutak da iza─Ĺete iz svojih ÔÇťstarih cipelaÔÇŁ i iznenadite svoje kupce druga─Źijim pristupom.

Sre─çno!

 

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa vi┼íe od 15 godina iskustva u Internet prodaji na doma─çem i inostranom tr┼żi┼ítu. Osniva─Ź Ecommerce magazina. ─îlan Upravnog odbora i izvr┼íni direktor eCommerce Asocijacije Srbije, redovni predava─Ź na eCommerce Akademiji.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top