Connect with us

E-Commerce Magazin

Koliko je važna “Customer Reviews” opcija i šta ona sa sobom (do)nosi?

E-Commerce

Koliko je važna “Customer Reviews” opcija i šta ona sa sobom (do)nosi?

 

Mogućnost ocenjivanja kvaliteta kupljenog proizvoda, dostave i celokupne pružene usluge od strane kupaca, uz priliku sa se pošalje dodatan komentar i/ili uploaduje fotografija predstavlja jednu od veoma važnih opcija u online prodaji – Ocene kupaca (*eng. Customer Reviews).

Naime, svesni smo činjenice da postoji veliki broj novih opcija koje treba kreirati i implementirati, ali ova je jedna od retkih koja istovremeno pruža dodatnu vrednost za kupce, potencijalne kupce i prodavce.

Opcija “Customer Reviews” se vidi na svakom pojavljivanju artikala, bilo da je reč o prikazu kategorije ili stranice proizvoda.

ZA KUPCE

Pored marketinških kampanja, potrebno je dodatno uključiti kupce u proces unapređenja prodavnice, kao i sadržaja iste. Ovde se stvara prilika svake kompanije da od postojećeg kupca stvori kupca koji se redovno vraća u vašu prodavnicu.

Primer: U zavisnosti od tipa proizvoda ili usluge koju prodajete, X dana nakon uspešne/potvrđene kupovine, sistem će omogućiti kupcu da oceni celokupan proces prodaje na vašoj prodavnici. Potrebno ga je kontaktirati i tražiti mu da ocenu proces kupovine i kupljeni proizvod.

Benefit za kupca u ovom slučaju jeste potencijalni popust na sledeću kupovinu koju mu/joj možete poslati, ukoliko pošalje ocenu/komentar. Takođe, posle određenog vremena i edukacije korisnika da redovno ostavljaju ocene, ova opcija će postati navika. A u mislima potrošača će se vremenom pozicionirati informacija na kojoj prodavnici se nalaze ocene proizvoda koje nam mogu pomoći prilikom kupovine.

ZA POTENCIJALNE KUPCE

Jedna od najdelotvornijih reklama za prodaju uopšte jeste preporuka prijatelja. U ovom slučaju, “Customer Reviews” je preporuka kupca navedenog proizvoda – sledeći najbolji scenario (*eng. the next best thing).

Primer: Recimo da želite da kupite blender ili toster. Obzirom na veliku ponudu, koja može biti problem i zbuniti kupca, “Customer Reviews” ima za cilj da olakša potencijalnim kupcima odluku pružajući im validne i kvalitetne informacije u vezi proizvoda za koji su zainteresovani.

ZA PRODAVCE

Javna tajna svake kompanije je kontinuirana potraga za načinom i skupom marketinskih aktivnosti da se dovedu novi ali i zadrže postojeći kupci. Loyalty programi su jedan od rešenja svakako, ali ova opcija je (možda) prva stepenica u pomenutom procesu.

Opcija “Customer Reviews” ima za cilj da stimuliše stvaranje jedinstvenog sadržaja koji koristi kupcima i potencijalnim kupcima, dajući im validne podatke o kvalitetu samog proizvoda, ali i dobijene usluge.

Primer: Recimo da želite da kupite sportske patike. Nakon što pronađete model koji vam odgovara, pre kupovine možete da “konsultujete” druge kupce istog modela i uverite se kako su oni ocenili kvalitet istog.

ZAŠTO OCENAMA KUPACA NE TREBA VEROVATI 100%?

Kao i u svemu u današnje vreme, ljudi kojima je to u interesu, su pronašli načina (da ne kažemo rupe u sistemu) da povećaju ocene kupaca kako bi fiktivno povećali kvalitet proizvoda ili usluge.

Primer: Ukoliko je cena proizvoda/usluge mnogo niska, vendori ili brendovi koji prodaju proizvod ili uslugu, mogu namerno kupovati svoj proizvod sa namerom da isti ocene najvećom ocenom. Ovim akcijama svesno stavljaju potencijalne nove kupce u zabludu o kvalitetu njihovog proizvoda ili usluge.

KAKO SE ZAŠTITI?

Zaštita je jedan od važnijih segmenata poslovanja svake online prodavnice, apostoji više delova iste. U širi spektar zaštite, spada i ocenjivanje korisnika, a svi navedeni scenariji se mogu preduprediti adekvatnim pravilima samog “Customer Reviews” alata.

Prvi korak u procesu zaštite jeste da ocenjivanje pomenutog procesa kupovine može biti dostupno samo kupcima svakog pojedinačnog artikla/usluge.

DA LI JE TO SVE?

Ne, čak naprotiv! Većina alata u današnje vreme može da ide mnogo detaljnije u zavisnosti od vašeg vremena i ulaganja.

U tekstu smo opisali aftersales “Customer Reviews”, ali se pomenuto zadovoljstvo ili ne zadovoljstvo pojedinačnog kupca može iskoristiti za posebnu ponudu krojenu za svakog kupca pojedinačno 😉

Znate ko je, šta je kupio, kada je kupio, da li zadovoljan, da li je kupio dodatnu/produženu garanciju… opcija je mnogo, a kao što sam pomenuo, sve zavisi od vas koliko ste spremni da uložite vremena – zadovoljan kupac je uvek bio vredan, ali u današnje vreme je sve vredniji.

DODATNA VREDNOST?

Dodatnu vrednost pomenutoj opciji, odnosno vašim naporima da je implementirate, pružaju i pretraživači koji mogu da prikažu ocenu svakog navedenog proizvoda iz vaše prodavnice direktno u pretrazi i na taj na taj način dodatno istaknuti vaš artikal u odnosu na konkurenciju.

Ukoliko vas interesuje “Kako “dobiti” zvezde u rezultatima pretrage?” više o tome možete pročitati ovde…

Kako “dobiti” zvezde u rezultatima pretrage?

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top