Connect with us

E-Commerce Magazin

Prilagoditi ponudu

E-Commerce

Čak i na pijaci prilagođavaju ponudu, a vi ne? Zašto?

Image by Freepik

Čak i na pijaci prilagođavaju ponudu, a vi ne? Zašto?

Kroz naš poslovni deo dana, ali i privatni, posmatrano sa strane kupca, svi smo svedoci mnogih “aham” trenutaka koji su nas iznenadili, oduševili, inspirisali, dali ideju…

Ovo nije naučna fantastika, već razumna logika koju svakodnevno vidite i koristite kao kupci. Ali me onda interesuje zašto to ne vidimo u vašim prodavnicama?

Ovde nije reč o firmama sa veliki asortimanom i budžetom, naprotiv, ovde je reč o načinu razmišljanja bez obzira na količinu asortimana, veličinu kompanije ili dubinu džepa.

 

Baka na tezgi to radi, a Vi ne?

Pre par nedelja na pijaci, kod jedne bake kod koje često kupujem cveće, ponuda je bila kompletno drugačija od regularne. Na pitanje zašto, rekla mi je da su toga dana zadušnice i da je ponudu prilagodila većini kupaca. “Aham” momenat broj 1.

Bilo da držite tezgu na pijaci ili imate prodavnicu robe široke potrošnje, morate konstantno da prilagođavate ponudu svejedno da li je reč o vašaru ili prazniku…naravno ukoliko želite da maksimizirate svoje prodajne rezultate.

 

Trgovci to rade, a Vi ne?

U jednoj tekstilnoj prodavnici u Nišu kupio sam sako. S obzirom da sam zbog dezena bio neodlučan prilikom kupovine, trgovci su mi rekli da, ukoliko želim, isti mogu da zamenim u bilo kojoj njihovoj radnji širom Srbije. Odlučio sam se za kupovinu.

Nakon par dana, ipak je preovladala želja da ga zamenim za drugu boju. Kada sam došao u prodavnicu istog brenda u Beogradu saznao sam da drži potpuno drugačiji asortiman robe… “Aham” momenat broj 2.

U zavisnosti od istraživanja okruga/tržišta  u kome poslujete, morate se i asortimanom prilagoditi tržištu i mikro lokaciji.

 

Čast izuzecima

Postoje delatnosti i proizvodi koje ne potpadaju pod ove primere i nemaju mogućnost da, u manjoj ili većoj meri, adaptiraju ponudu. Na primer, ukoliko prodajete delove za automobile ili vodoinstalatere, zaista nemate prostora da prilagodite svoju ponudu datumima ili manifestacijama.

Ono što svakako mogu da urade trgovci jeste da prilagode svoje aktivnosti sezoni korišćenja (leto), povodu (putovanje) ili target grupi potencijalnih kupaca.

Jednostavno, uradite sve što je u vašoj moći da lokalizujete, prilagodite i dodatno targetirate svoje proizvode.

 

Zaključak

Kada otvorite (online) prodavnicu nije sve gotovo, šta više, to je tek početak. Tada je potrebno da upregnete sve svoje “sive ćelije” i dodatno razmislite kako, na koji način i gde da reklamirate svoj asortiman.

Izazov koji sve nas čeka jeste da upoznamo svoje kupce, njihove potrebe, a to sve uparimo kako sa periodom godine, ali i mikro lokaciji i tržištu na kome poslujete.

Mi smo tu da pomognemo sa predlozima, savetima i idejama.

 

 

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 15 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Osnivač Ecommerce magazina. Član Upravnog odbora i izvršni direktor eCommerce Asocijacije Srbije, redovni predavač na eCommerce Akademiji.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top