Connect with us

E-Commerce Magazin

Najčitaniji tekstovi u 2020. godini

Najčitaniji tekstovi u 2020. godini

E-Commerce

Najčitaniji tekstovi u 2020. godini

Najčitaniji tekstovi u 2020. godini

Godina koja je donela toliko neizvesnosti i loših vesti je iza nas. Istovremeno, kontradiktorno je to da je upravo ista pomenuta godina “pomogla” da se prebrode dugogodišnje prepreke u vezi sa kupovinom preko interneta i plaćanjem karticama online.

Ovo su najčitaniji tekstovi koje su protekle godine privukle najviše pažnje, kako u broju klikova, tako i u vremenu provedenom na istim. Uživajte.

ROI ili ROAS?

Bilo da se bavite online prodajom, digitalom ili oglašavanjem verujemo da ste čuli termine kao što su ROI i ROAS.

U pitanju su poznate metrike, koje čak neki poistovećuju, ali razlike svakako postoje. Jedna daje podatke o uspešnosti poslovanja – ROI, a druga o isplativosti oglašivačkih kampanja – ROAS.

ROI je metrika koja je nastala još pre pojave digitala, pa je samim tim i poznatija. ROAS je metrika novijeg datuma, ali i ona postoji, sada već veoma dugo, s tim da je više koriste kolege koje se bave digitalnim oglašavanjem i performans marketingom na višem nivou.

Ukoliko vas ova tema interesuje, detaljnije možete pročitati u našem tekstu “Šta je ROI, a šta ROAS”, kako bi shvatili ključne razlike i, možda, unapredili svoje izveštavanje.

Šta je ROI, a šta je ROAS? Koja od ovih metrika je bolja?

 

Preporuka proizvoda

Jedan od osnovnih funkcija opcije “Preporuke proizvoda” (*eng. Product recommendation), predstavlja mogućnost internet prodavnice da vam u određenom trenutku kupovine ponudi srodan, komplementaran ili čak skuplji proizvod iz iste kategorije.

Preporuka proizvoda predstavlja vašeg automatizovanog asistenta, koji kupcima u različitim situacijama sugeriše dodatni komplementarni proizvod, uz automatsko davanje benefita.

Na primer, potrebna vam je zimska jakna. Na internet prodavnici vašeg omiljenog brenda ste pronašli model jakne koji vam odgovara i odlučili ste da je kupite. Jaknu ste stavili u korpu. Kada ste ušli u korpu, sa ciljem da idete na deo za plaćanje ili porudžbinu, sajt vam ponudi 20% dodatnog popusta za određeni model rukavica, ali samo ako ih kupite zajedno sa jaknom.

Ukoliko vam ovo zvuči interesantno i nešto što biste želeli na svoj sajtu, više o tome pročitajte u tekstu “Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika”.

Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika

 

Kako da izaberem CMS za internet prodavnicu?

S obzirom na ogroman skok u broju online prodavnica kod nas, kao i u svetu u poslednjih 10 meseci, videli smo ogromnu potrebu da detaljnije obradimo i približimo temu platforme za internet prodaju.

Skrenućemo vam pažnju na trenutnu situaciju na tržištu, koje su to novine koje vam omogućavaju da započnete vašu ecommerce priču još povoljnije i razložiti sve opcije na jednom mestu.

Sve ovo možete pročitati u našem tekstu “Kako da izaberem platformu za internet prodavnicu”?

Jedno je sigurno. Na kraju, vi morate da presečete i donesete odluku.

Kako da izaberem platformu za internet prodavnicu?

 

 

Vodič za merenje online konverzija

Jedan od TOP 5 tekstova koji već drugu godinu za redom uspeva sebe da nametne kao vredno štivo. A kako i ne bi, kada obuhvata neke od najvažnijih metrika u prodaji.

Merenje konverzija predstavlja osnovu svakog online projekta, bilo da merite transakcije ili ciljeve, bilo da prodajete proizvode ili usluge, ili jednostavno tragate za novim lead-ovima.
Jedna od prednosti digitalnog oglašavanja je u tome što merenjem konverzija možete da izmerite kvalitet svakog oglasa, kanala komunikacije oglašavanja, objave ili pojedinačnog linka.

Opcija je koja vam štedi vreme i novac, a ujedno unapeđuje kvalitet vaših oglasnih kampanja i pospešuje prodaju.

U tekst “Vodič za merenje online konverzija”, daćemo vam odgovore na sledeća pitanja:

  • Šta je (sve) konverzija?
  • Šta je stopa konverzije i kako se ona računa?
  • Zašto se meri konverzija?
  • Šta je “Thank you” page?
  • Dupliranje transakcija, kako to?
  • Razlike između ciljeva (goals) i dešavanja (events) u GA?
  • Ecommerce sekcija u Google Analitycs?
  • Kako da pratim refundaciju u GA?
  • Šta je dataLayer?
  • Šta je UTM i kako da UTM-ujem linkove?
  • Šta je cena po akviziciji i zašto to moramo pratiti?
  • Ideje za eCommerce. Šta dalje?

Vodič za merenje online konverzija

 

Novi način plaćanja (na internetu) u Srbiji – IPS NBS

Kao što znamo, Narodna banka Srbije je uvela novi način plaćanja, koji je primenljiv za plaćanja, kako u prodavnicama, tako i na internetu, a koji ste možda već i koristili. U pitanju je sistem za instant plaćanje Narodne banke Srbije – IPS NBS.

Više o novom načinu plaćanja IPS NBS možete pročitati u našem tekstu “Novi način plaćanja na internetu u Srbiji”.

Korišćenjem novog način plaćanja na internet prodajnim mestima trgovaca, plaćanje se vrši putem QR koda IPS NBS.

U okviru novog načina plaćanja, na raspolaganju su vam dve opcije:

  • IPS Skeniraj
  • IPS Pokaži

Novi način plaćanja (na internetu) u Srbiji – IPS NBS

Mišljenje autora

Hvala vam na ukazanoj pažnji i poverenju. Ove godine sigurno nastavljam još jačim tempom, uz mnoge novine koje vam pripremam.

Svakako, ukoliko već niste, preuzmite novi E-Commerce Kalendar za 2021. godinu i informišite se o svim važnim datumima, kao i idejama za unapređenje vaše online prodavnice. Da li ste znali da je ovaj E-Commerce Kalendar do sada preuzet više od 2.000 puta?!?

Ovoga puta smo vam pripremili i URL do deljenog Google Kalendara, pa samim tim možete u svoj kalendar importovati sve važne datume za prodaju, a aplikacija će vas uredno podsećati na iste.

Želim da vam 2021. godina bude prepuna unapređenja, ali ne i loših iznenađenja.

Uživajte u tekstovima i srećno u poslu, kao i u edukaciji.

 

Continue Reading
You may also like...
Ivan Tanasković

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top