Najčitaniji tekstovi u 2020. godini
Godina koja je donela toliko neizvesnosti i loših vesti je iza nas. Istovremeno, kontradiktorno je to da je upravo ista pomenuta godina “pomogla” da se prebrode dugogodišnje prepreke u vezi sa kupovinom preko interneta i plaćanjem karticama online.
Ovo su najčitaniji tekstovi koje su protekle godine privukle najviše pažnje, kako u broju klikova, tako i u vremenu provedenom na istim. Uživajte.
ROI ili ROAS?
Bilo da se bavite online prodajom, digitalom ili oglašavanjem verujemo da ste čuli termine kao što su ROI i ROAS.
U pitanju su poznate metrike, koje čak neki poistovećuju, ali razlike svakako postoje. Jedna daje podatke o uspešnosti poslovanja – ROI, a druga o isplativosti oglašivačkih kampanja – ROAS.
ROI je metrika koja je nastala još pre pojave digitala, pa je samim tim i poznatija. ROAS je metrika novijeg datuma, ali i ona postoji, sada već veoma dugo, s tim da je više koriste kolege koje se bave digitalnim oglašavanjem i performans marketingom na višem nivou.
Ukoliko vas ova tema interesuje, detaljnije možete pročitati u našem tekstu “Šta je ROI, a šta ROAS”, kako bi shvatili ključne razlike i, možda, unapredili svoje izveštavanje.
Preporuka proizvoda
Jedan od osnovnih funkcija opcije “Preporuke proizvoda” (*eng. Product recommendation), predstavlja mogućnost internet prodavnice da vam u određenom trenutku kupovine ponudi srodan, komplementaran ili čak skuplji proizvod iz iste kategorije.
Preporuka proizvoda predstavlja vašeg automatizovanog asistenta, koji kupcima u različitim situacijama sugeriše dodatni komplementarni proizvod, uz automatsko davanje benefita.
Na primer, potrebna vam je zimska jakna. Na internet prodavnici vašeg omiljenog brenda ste pronašli model jakne koji vam odgovara i odlučili ste da je kupite. Jaknu ste stavili u korpu. Kada ste ušli u korpu, sa ciljem da idete na deo za plaćanje ili porudžbinu, sajt vam ponudi 20% dodatnog popusta za određeni model rukavica, ali samo ako ih kupite zajedno sa jaknom.
Ukoliko vam ovo zvuči interesantno i nešto što biste želeli na svoj sajtu, više o tome pročitajte u tekstu “Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika”.
Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika
Kako da izaberem CMS za internet prodavnicu?
S obzirom na ogroman skok u broju online prodavnica kod nas, kao i u svetu u poslednjih 10 meseci, videli smo ogromnu potrebu da detaljnije obradimo i približimo temu platforme za internet prodaju.
Skrenućemo vam pažnju na trenutnu situaciju na tržištu, koje su to novine koje vam omogućavaju da započnete vašu ecommerce priču još povoljnije i razložiti sve opcije na jednom mestu.
Sve ovo možete pročitati u našem tekstu “Kako da izaberem platformu za internet prodavnicu”?
Jedno je sigurno. Na kraju, vi morate da presečete i donesete odluku.
Vodič za merenje online konverzija
Jedan od TOP 5 tekstova koji već drugu godinu za redom uspeva sebe da nametne kao vredno štivo. A kako i ne bi, kada obuhvata neke od najvažnijih metrika u prodaji.
Merenje konverzija predstavlja osnovu svakog online projekta, bilo da merite transakcije ili ciljeve, bilo da prodajete proizvode ili usluge, ili jednostavno tragate za novim lead-ovima.
Jedna od prednosti digitalnog oglašavanja je u tome što merenjem konverzija možete da izmerite kvalitet svakog oglasa, kanala komunikacije oglašavanja, objave ili pojedinačnog linka.
Opcija je koja vam štedi vreme i novac, a ujedno unapeđuje kvalitet vaših oglasnih kampanja i pospešuje prodaju.
U tekst “Vodič za merenje online konverzija”, daćemo vam odgovore na sledeća pitanja:
- Šta je (sve) konverzija?
- Šta je stopa konverzije i kako se ona računa?
- Zašto se meri konverzija?
- Šta je “Thank you” page?
- Dupliranje transakcija, kako to?
- Razlike između ciljeva (goals) i dešavanja (events) u GA?
- Ecommerce sekcija u Google Analitycs?
- Kako da pratim refundaciju u GA?
- Šta je dataLayer?
- Šta je UTM i kako da UTM-ujem linkove?
- Šta je cena po akviziciji i zašto to moramo pratiti?
- Ideje za eCommerce. Šta dalje?
Novi način plaćanja (na internetu) u Srbiji – IPS NBS
Kao što znamo, Narodna banka Srbije je uvela novi način plaćanja, koji je primenljiv za plaćanja, kako u prodavnicama, tako i na internetu, a koji ste možda već i koristili. U pitanju je sistem za instant plaćanje Narodne banke Srbije – IPS NBS.
Više o novom načinu plaćanja IPS NBS možete pročitati u našem tekstu “Novi način plaćanja na internetu u Srbiji”.
Korišćenjem novog način plaćanja na internet prodajnim mestima trgovaca, plaćanje se vrši putem QR koda IPS NBS.
U okviru novog načina plaćanja, na raspolaganju su vam dve opcije:
- IPS Skeniraj
- IPS Pokaži
Mišljenje autora
Hvala vam na ukazanoj pažnji i poverenju. Ove godine sigurno nastavljam još jačim tempom, uz mnoge novine koje vam pripremam.
Svakako, ukoliko već niste, preuzmite novi E-Commerce Kalendar za 2021. godinu i informišite se o svim važnim datumima, kao i idejama za unapređenje vaše online prodavnice. Da li ste znali da je ovaj E-Commerce Kalendar do sada preuzet više od 2.000 puta?!?
Ovoga puta smo vam pripremili i URL do deljenog Google Kalendara, pa samim tim možete u svoj kalendar importovati sve važne datume za prodaju, a aplikacija će vas uredno podsećati na iste.
Želim da vam 2021. godina bude prepuna unapređenja, ali ne i loših iznenađenja.
Uživajte u tekstovima i srećno u poslu, kao i u edukaciji.
