Connect with us

E-Commerce Magazin

Ne tražite izgovore, OVO kupca ne treba da interesuje!

E-Commerce

Ne tražite izgovore, OVO kupca ne treba da interesuje!

Ne tražite izgovore, OVO kupca ne treba da interesuje!

Da li je kupac uvek u pravu?

Kompanija mora da poštuje svoje i zakonske procedure, ali takođe smo mišljenja da je potrebno da se potrudi da zaštiti svog kupca. Verovatno je teško shvatiti da u trenutku prijave problema uopšte nije važno ko je kriv, već kako rešiti problem i situaciju u korist svih strana.

Potrudite se da u prvom planu ne bude “ko je kriv”, već umesto toga “kako da rešimo problem”.

Ne tražite izgovore zašto usluga nije izvršena, već se potrudite da do toga ne dođe, ali i ukoliko se desi, “zgrabite situaciju za revere” i rešite je na najbolji mogući način.

Ovakve stvari ne treba da interesuju kupca:

1. Razlozi zbog kojih ne možete da isporučite robu na vreme.

2. Kako se desilo da kupite artikal koji nema na stanju.

3. Zbog čega platni promet ne radi vikendom.

4. Razlozi zbog kojih je kupcu isporučen defektan proizvod.

5. Koliko radnika iz magacina je na odmoru.

6. Razlozi zbog kojih je kupac dobio pogrešan proizvod.

7. Kako se desilo da kupac nije dobio račun i garanciju.

Veoma je važno da izbegnete situaciju da prebacujete krivicu na druge sektore ili uslužne kompanije. To neće rešiti problem, a vi ćete izgubiti kredibilitet kod kupca!

Činjenica je da je Internet promenio kupovinu i način komunikacije sa kupcima. Sada je sve drugačije.

Kupci se danas putem društvenih medija obraćaju prodavnicama i svojim omiljenim brendovima.

Mišljenje autora

Ljudski je grešiti. Svi mi s vremena na vreme pogrešimo, ali se i ispravimo. Problem može da nastane ukoliko se to često dešava.

U više navrata smo ove i slične situacije rešavali slanjem poklona kupcu. Reakcije su odlične.

Ali, sa druge strane, nagrađivanje kupaca treba da bude benefit, a ne potkupljivačka valuta. To znači da ukoliko ste često primorani da se izvinjavate i šaljete poklone, potrebno je da energiju usmerite na interne procese, a ne na poklone.

Da li vi tražite izgovore?

 

Ivan Tanasković

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top