Connect with us

Novogodišnja čarolija u službi prodaje

E-Commerce

Novogodišnja čarolija u službi prodaje

Novogodišnja čarolija u službi prodaje

Dobro došli u najaktivniji i svakako najvažniji deo sezone za sve nas, bilo da smo kupci ili prodavci.

U zavisnosti od tržišta na kome ste aktivni, naredni period je prepun veoma važnih i pre svega veoma emotivnih datuma koji će, ne samo probuditi emocije kod kupaca, već i vama zasigurno doneti željeni rezultat.

Pravovremena priprema i anuliranje svi potencijalnih slabih tačaka na mapi korisničkog puta je neophodno.

Ovaj ‘pik’ sezone smo ove godine započeli sa Crnim petkom i Sajber ponedeljkom koji su, konačno, dobili zasluženo mesto među akcijama domaćih kompanija.

‘Ček’ lista važnih datuma bi mogla ovako da izgleda:

  • 19.12. – Slava Sv. Nikola
  • 25.12. – Katolički Božić
  • 26.12. – Boxing Day
  • 31.12. – 1. januar – Nova godina
  • 07.01.2020. – Pravoslavni Božić
  • 13.01.2020. – Srpska Nova Godina

Uradite poslednju proveru tehničkih funkcionalnosti sajta i baze, proverite zalihe i asortiman, testirajte dostavu i logistiku, a zatim podignite kvalitet korisničke podrške na najviši mogući nivo, jer je to ono što uvek pravi razliku.

Neprijatna iznenađenja nikada nisu dobrodošla, a pogotovo ne u prodajnom delu sezone.

Asortiman i zalihe

Verujemo da asortiman prati sezonalnost, kao i aktuelne praznike, a na vama je da obezbedite dovoljne zalihe aktuelnih artikala.

Pored toga, veoma je važno da se obezbedi što brža i pravovremena sinhronizacija dostupnog lagera, kako se kupac ne bi dovodio u zabludu, a sa druge strane kako bi uštedeli vreme vašim kolegama u korisničkoj podršci, magacinu i verovatno finansijama.

Pakovanje

Iako je teže za organizaciju, posebno novogodišnje ukrasno pakovanje vas može značajno diferencirati od konkurenata. Na ovaj način omogućavate da se pokloni direktno šalju na adresu primaoca, upakovani i kompletni, što značajno štedi vreme i rešava “problem” kupcu.

Imajući u vidu da značajan broj ljudi iz dijaspore kupuju poklone na domaćim online prodavnicama i iste isporučuju direktno rodbini i prijateljima u zemlji, ova ideja ima još više smisla.

Dostava

Ukoliko vam je biznis zasnovan na online prodaji, dostava vam je praktično prvi i jedini kontakt sa kupcem, pa se potrudite da bude zapamćen po dobroj, korektnoj i pravovremenoj saradnji.

Kao jedan od top 3 glavna razloga za otkazivanje porudžbine, dostavu treba shvatiti ozbiljno i pokušati istu da unapredite.

Informisanost i usaglašenost

Potrebno je da celokupan tim ima ispravne, ažurne i proverene podatke po svim pitanjima od aktuene ponude, akcijskih cena, porudžbina, pa sve do pojedinačnih reklamacija.

Bez obzira na koji način se kupac informiše, uvek mora dobiti ispravne informacije.

Potrudite se da unapred otklonite većinu potencijalnih problema koje možete da predvidite i koje su verovatno specifične za vašu granu/delatnost.

Korisnička podrška

Kao jedna od važnijih stavki u prodajnom procesu, kvalitet, informisanost i odziv korisničke podrške mora uvek biti na navišem nivou.

Iskoristite prazničnu euforiju da podignete standarde podrške za vaše kupce, oduševite ih i “kupite” njihovu vernost.

Misljenje autora

Jedno je sigurno, ovo je deo sezone koji zahteva maksimalnu posvećenost, organizovanost i spremnost, sa ciljem maksimizacije učinka, odnosno prodaje.

Takođe, istakao sam ključne prodajne datume na koje je potrebno da se fokusirate (više od ostalih), sa ciljem da budete spremni da odgovorite na sve moguće zahteve kupaca.

Preventiva nije nikome oduzela vreme, to je vreme koje je možda i najbolje utrošeno.

 

 

More in E-Commerce

To Top