Connect with us
eCommerce Kalendar za 2020. godinu

Petar Jevtić, Httpool: Facebook Shop i Instagram Shop

Facebook Shop

Intervju

Petar Jevtić, Httpool: Facebook Shop i Instagram Shop

Petar Jevtić, Httpool: Facebook Shop i Instagram Shop

U vreme velike svetske zdravstvene krize, tržište internet trgovine je za samo nekoliko meseci preskočilo čak i petogodišnje prognoze.

Samim tim, velike svetske kompanije su svet zapljusnule novim servisima, opcijama i mogućnostima, koje i mi u Srbiji iščekujemo.

Kompanija Facebook je najavila, a na nekim tržištima već testira pokretanje novih funkcionalnosti – Facebook Shop i Instagram Shop. Više informacija o tome, čućemo od Petra Jevtića, Facebook Client Partner-a u kompaniji Httpool, koja je zvanični regionalni partner kompanija Facebook, LinkedIn, Twitter, WeTransfer i Snapchat.

Kakva je procedura kreiranja i aktivacije Facebook Shop-a, kao i koji su preduslovi za to?

Facebook će polako otvarati tu opciju za oglašivače. Verujem da će većini biti omogućeno aktiviranje do kraja godine na razvijenim tržištima.

Najpre će stići notifikacija u Business Manager da se oglašivač kvalifikuje. Zatim, oglašivač može pristupiti novom alatu koji se zove Commerce Manager, koji će služiti za kreiranje, podešavanje i praćenje rada prodavnice.

 

Koja je uloga Facebook Catalog-a za Facebook i Instagram Shop-ove?

Bez Facebook Cataloga nije moguće imati Shop.

 

Kako bi najlakše opisali razlike između Facebook Shop-a i Facebook Catalog-a?

Facebook Catalog sadrži sve informacije o proizvodima (fotografije, cene, popuste, dostupnost itd.), dok Facebook Shop koristi te podatke kako bi predstavio proizvode potencijalnim kupcima.

 

Kompanija Facebook je najavila da će se od svake prodaje na Facebook Shop-u naplaćivati trošak za transakciju. Da li se zna koji je iznos ili procenat pomenutog troška, kao i da li isti varira zavisnosti od tržišta?

Korišenje Shopa je besplatno, kao i prodaja ukoliko se završni korak kupovine desi na sajtu oglašivača. Oglašivač u tom slučaju ima trošak Payment Processora, koji je na njegovom sajtu.

Ali, ukoliko vlasnik prodavnice odluči i omogući da se ceo proces završi na Facebooku, u tom slučaju će Facebook naplatiti obradu uplate. Ne znam još uvek za cenu, ali verujem da će biti tržišno konkurentna.

 

Da li će postojati posebni formati oglasa, koji će moći da se automatski kreiraju sa artiklima iz Facebook Shop-a?

Facebook još neće omogućiti oglašavanje novih Shopova oglasima. Videćemo šta će poslednji kvartal doneti, ali kada se i to bude desilo, verujem da će oglasni formati, bar na početku, biti isti.

Za sada će oglašivači moći da vode korisnike na Shop sa novog dugmeta Visit Shop na FB stranici i IG profilu, sa Story-a ili sa tag-ovanja proizvoda. Do kraja godine su najavili još neke mogućnosti, a jedan koji se trenutno testira u Aziji je sa Live videa.

 

Facebook će kreirati dodatne mogućnosti vlasnicima internet prodavnica u Shopify, BigCommerce, WooCommerce i drugim CMS-ovima da automatski ažuriraju svoje artikle?

Oglašivač će morati da poseduje Facebook Catalog, a katalog se već ažurira.

 

Srbija već dugo iščekuje opciju tagovanja proizvoda na vizualima, a sada se najavljuje tagovanje proizvoda i u opisu posta. Koliko je realno očekivati da se bar neka od ovih funkcionalnosti omogući na našem tržištu u bliskoj budućnosti? Kao i koje su eventualne prepreke da ovo kod nas zaživi?

To je pitanje koje i mi postavljamo gotovo svakog meseca.

Tagovanje proizvoda je samo deo funkcionalnosti, a ideja je da korisnik može da vidi tagovan proizvod i odmah ga tu i kupi. Kako kod nas nije moguć taj drugi deo, trenutno neće omogućiti ni samo tagovanje.

Petre, hvala na odvojenom vremenu.

 

 

More in Intervju

Popularno

Facebook

Tags

To Top