Connect with us
eCommerce Kalendar za 2020. godinu

Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika

Preporuka proizvoda

E-Commerce

Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika

Preporuka proizvoda kao jedna od efektnijih prodajnih tehnika

Jedan od osnovnih funkcija opcije “Preporuke proizvoda” (*eng. Product recommendation), predstavlja mogućnost internet prodavnice da vam u određenom trenutku kupovine ponudi srodan, komplementaran ili čak skuplji proizvod iz iste kategorije.

Na primer, potrebna vam je zimska jakna. Na internet prodavnici vašeg omiljenog brenda ste pronašli model jakne koja vam odgovara i odlučili ste da je kupite. Jaknu ste stavili je u korpu. Kada ste ušli u korpu, sa ciljem da idete na deo za plaćanje ili porudžbinu, sajt vam ponudi 20% dodatnog popusta za određeni model rukavica, ali samo ako ih kupite zajedno sa jaknom. Kako vam to zvuči?

Preporuka proizvoda predstavlja vašeg automatizovanog asistenta, koji kupcima u različitim situacijama sugeriše dodatni komplementarni proizvod, uz automatsko davanje benefita.

Sve opcije koje imaju ekonomsku isplativost, ali i mogućnost automatizovanog procesa, treba da budu na vašoj prioritetnoj listi. Ili na bar jednoj od njih.

 

Šta predstavlja opcija preporuke proizvoda?

“Preporuka proizvoda” predstavlja jednu od korisnijih opcija u svetu Internet prodaje.

Ova opcija se može opisati kao da vaš sajt poseduje asistenta, koji poznaje svaku vašu mušteriju, blagovremeno i na pravi način asistira prilikom kupovine.

Algoritam koji sa nalazi u pozadini navedene opcije poštuje nekoliko postavljenih pravila. Najčešće koristi podatke o proizvodima, kao što su broj pregleda određenih artikala, broj prodaja, ali i ocenu korisnika koji su artikal kupili. Sve se to radi sa ciljem da novom potencijalnom kupcu sugeriše novi artikal, pre nego što ga je kupac i pretraživao.

Kupci koji su kliknuli na preporuke imaju 4,5 puta veću verovatnoću da dodaju stvari u korpu, a 4,5 puta veću verovatnoću da će obaviti kupovinu. (Izvor: SalesForce)

Podaci o pojedinačnom korisniku, kao na primer informacije o proizvodima i kategorijama koje je potencijalni kupac gledao, istorijat kupljenih proizvoda, daju mogućnost opciji preporuke da kupcu ponudi najrelevantniji proizvod.

 

Tipovi preporuka proizvoda

Postoji nekoliko tipova ili vrsta preporuka, koji se između sebe razlikuju, ali su takođe veoma slični ili imaju sličnu logiku koja ih pokreće.

Budite oprezni sa doziranjem “preporučenih” proizvoda, kako količinski, tako i sadržajno. Nije obavezno da svaka strana sajta ima neku preporuku.

Preporuka proizvoda

Verujem da ste na internet prodavnicama primetili segmente pune nekih važnih ili manje važnih artikala sa naslovom:”Pogledajte šta su drugi kupci kupili”, ili “Pogledajte najprodavanije artikle”. Za početak se potrudite da tu budu zaista navedeni proizvodi, a u sledećem koraku se potrudite da se isti menjaju u zavisnosti od tipa posetioca tj. da li je to u pitanju već postojeći kupac ili novi posetilac.

Neke od standardnih segmenata za preporuke su:

  • Najprodavaniji proizvodi;
  • Novi proizvodi;
  • Proizvodi sa najvećim ocenama kupaca;
  • Rasprodaja.

Upsell i cross-sell srodnih proizvoda

Slično predhodnoj opisanoj opciji cross-sell predstavlja sugerisanje aktuelnih artikala, sa razlikom što su ovoga puta srodni sa trenutnim kupovinama u korpi, ili prethodnim kupovinama na vašem nalogu iste prodavnice.

Upsell predstavlja tehniku ili opciju, koja ima za cilj da vam sugeriše da kupite noviju (upgrade) ili skuplju verziju već kupljenog ili izabranog artikla.

Ukoliko ste u korpu stavili novi kupaći kostim za ovu sezonu, na checkout strani sajt vam može ponuditi masku za ronjenje, veliki peškir za plažu, ali i skuplji kupaći iz nove kolekcije.

Vezani proizvodi

Navedena aktivnost predstavlja kreiranje povezanih proizvoda, koji zajedno koštaju manje, nego zbir istih pojedinačnih aktikala.

Kako bi se proizvodi ovakvog tipa i forme učinili još privlačnijim za kupovinu, potrebno je da proizvodi koji su u paketu, rešavaju određenu potrebu. Na primer ugradna ploča+ugradna rerna, kompletna sportska oprema… ili drugo.

Danas vendori idu i korak dalje, pa u pojedinim kampanjama dozvoljavaju korisnicima da kreiraju svoje vezane proizvode (*eng. bundles), a ispunjavanjem postavljenih uslova kupci u korpi automatski dobijaju popust.

Ovim i sličnim akcijama se povećava prosečna vrednost korpe, ali i prosečan broj poručenih artikala.

 

Sugerisanje artikala za kompletiranje celokupnog autfita

Ova opcija postavlja nove standarde u “svetu preporuka”, a definiše ga strategija da nam sajt sugeriše komplementarne proizvode, kako bi kompletirali celokupan autfit.

Na primer, ukoliko ste u korpu stavili ženske zimske čizme, sajt će vam sugerisati kaput i torbu iz adekvatne kolekcije, u ovom slučaju, jesen-zima.

Prema studiji kompanije Invesp, verovatnije je da će 45% internet kupaca da kupuje na internet prodavnici koja nudi personalizovane preporuke za proizvode, a 56% je verovatnije da će se vratiti na takvu stranicu koja preporučuje proizvode.

 

Ograničite upotrebu preporuka

Ipak, potrebno je pronaći način i dozirati preporuke. Dozirati, a ne preterati. Ne treba svaka strana na sajtu da ima neku preporuku.

Fokusirajte se na manju grupu proizvoda, koja za vas ima veću vrednost i pokušajte sa istom da kreirate “Recommendation” kampanju i strategiju.

 

Kreiranje uslova za popust

Iako je to sasvim svima jasno, ipak to moramo pomenuti. Svaka kampanja mora imati ekonomsku isplativost i to se podrazumeva.

U većini slučajeva, upravo kreiranje uslova za popust vam može pomoći da kreirate pravila kampanje, na način kako bi kampanja ispunila svoj osnovni uslov.

 

Prednosti funkcije “Preporuka proizvoda”

Praćenje aktivnosti koristika, posetilaca i kupaca u današnje vreme predstavlja deo standardne aktivnosti, kada je reč o većini delatnosti, koje svoje usluge i ili robu prodaju online (uz izuzetke delatnosti kojima oglašavanje nije dozvoljeno ili je ograničeno).

Razlog praćenja navedenih grupa korisnika jeste želja za serviranjem prave ponude u pravo vreme, kroz preferirani način komunikacije za svakog pojedinačnog klijenta sa ciljem maksimiziranja rezultata.

Funkcija “Preporuka” direktno utiče i povećava:

Mišljenje autora

Jedna od efektnijih načina da povećate prodaju, vrednost prosečne porudžbine, ali i da značajno unapredite korisničko iskustvo, jeste da implementirate “Product Recommendation” opcije na vašoj internet prodavnici.

Veliki broj internet prodavnica implementira generički plugin za “preporuke”. To je samo prvi korak, ali ne treba na tome da se (o)stane. Dinamičke automatski generisane preporuke imaju veću vrednost i beleže značajne rezultate, jer prate svakog kupca prema njegovim navikama i aktivnostima.

S obzirom da se već obraćate ljudima koji prate i veruju vašem brendu, potrošači neće imati prepreku da potroše i više od onoga što su planirali, ukoliko im preporučite ono što žele 😉

Srećno.

 

Continue Reading

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top