Connect with us

Pretraga bez rezultata = propuštena prodaja

Analiza

Pretraga bez rezultata = propuštena prodaja

Pretraga bez rezultata = propuštena prodaja

Prošle godine smo objavili tekst “Za šta (SVE) služi “Pretraga” na sajtu?” koji je skrenuo pažnju na važnost kvalitetno urađene pretrage, kao jedne od ključnih opcija na vašem sajtu. Sada smo rešili da se detaljnije pozabavimo ovim segmentom.

Od opcije pretrage dobijate validne informacije o samom korisniku, odnosno njegovim željama u datom trenutku, ali i ukoliko uporedite te informacije sa trenutno dostupnim artiklima, dobićete pravu informaciju koliko su vaše zalihe i aktuelna ponuda u skladu sa trenutnom tražnjom na vašem sajtu.

Imajte u vidu da kada korisnik koristi pretragu nije mu interesu da pretražuje nešto što mu ne treba. Drugim rečima zašto bi pretraživali nešto za šta niste zainteresovani?

Ukoliko zagrebemo malo dublje, treba dodatno obratiti pažnju na stranicu koja prikazuje rezultate pretrage.

Primetili smo da veliki broj sajtova ne nudi dodatne, komplementarne ili slične akrtikle u slučaju da pretraga ne izbaci niti jedan artikal prema zadatoj ključnoj reči – No results page.

Ovim potezom, od ključne opcije na sajtu kreirate slepu ulicu iz koje procentualno veliki broj potencijalnih kupaca odlazi!

Šta uraditi i kako zadržati kupce?

Sasvim je u redu da sajt prikaže informaciju da nema pronađenih rezultata za pojedine ključne reči. Ali, ukoliko artikal koji se pretražuje nije na stanju ili trenutno u ponudi, sajt bi treba da ponudi sledeću najbolju opciju.

Izdvajamo više segmenata koji mogu da konkurišu za sadržaj “No Results” stranice u različitim scenarijima, ali i prema novou tehničkih mogućnosti.

  • Povezani proizvodi
    u widget-u mogu da se izlistaju povezani proizvodi sa terminom koji se pretražuje. Ovo se može rešiti tagovima ili sinonimima koji spajaju slične ili u nekim scenarijima iste proizvode (npr. Kuvalo = ketler = električni bokal).
  • Proizvodi iz iste kategorije
    u widget-u mogu da se izlistaju artikli iz srodne kategorije proizvoda (ukoliko ona postoji).
  • Proizvodi specifični za datog kupca
    u widget-u mogu da se izlistaju proizvodi koje ste stavili u korpu i/ili gledali – a niste kupili. To znači da morate imati alat koji će pratiti aktivnost korisnika.
  • Najprodavaniji proizvodi
    u widget-u mogu da se izlistaju najprodavaniji proizvodi, koji će takođe privući pažnju korisnicima. Predlažemo da pomenuti deo nazovete u skladu sa navedenom stranicom, na primer “Pogledajte šta su drugi kupci pretraživali ili kupovali”.
  • Proizvodi na akciji
    obzirom da je tržište naviklo kupce na reč “Akcija”, uz izvinjenje što nemate šta je kupac želeo, možete da istaknete i proizvode koji su na akciji u datom trenutku.
  • Korisnička podrška LIVE
    odlično mesto za informacije o pomoći korisnicima u toku kupovine, pogotovo u ovom scenariju gde pretraga nije rezultirala pronađenim željenim artiklima. Verujemo da mlađi kupci preferiraju LiveChat, dok odrasli i penzioneri telefonsku podršku, pa ukoliko imate mogućnosti – implementirajte obe.

Zašto je rezultat pretrage nula?

Ovo je pitanje koje sebi treba da postavite.

Naime, uporedo sa razvojem sadržaja za “No results” stranicu, potrebno je beležiti sve ključne reči koje su pretraživane, a koje nisu dale niti jedan rezultat pretrage.

Ova analiza nam može dati direktan uvid u važne podatke koje se tiču pretrage kupaca, eventualnih problema u pogrešnim nazivima artikala, ali i trenutnom stanju ponude.

Navedene informacije će vam reći da li vam je asortiman prilagođen tražnji vaših posetilaca i kupaca.

Praćenje aktivnosti posetilaca

Nakon početnog perioda prikupljanja informacija, sistem za praćenje kupaca će imati podatke o tome šta je pretraživao svaki pojedinačni kupac.

Ukoliko je to učinio dok je bio ulogovan, sistem će imati tu mogućnost da ga obavesti ukoliko je neki od pretraživanih artikala uvršten u prodaju.

Zaključak autora

Ko laže kada koristi pretragu? Niko! Zaključujemo da je veliki procenat pretraga legitimni interes potencijalnog kupca.

Pojavljivanjem stranice “No Results” bez rezultata ne mora inicijalno da bude loše, a kao što smo objasnili, može da ukaže na propuste u sistemu.

Implementiranjem jedne ili više navedenih widget-a, možete značajno da utičete na smanjenje broja napuštanja sajta, samim nastavljanjem procesa kupovine kroz komplementarne proizvode.

S tim u vezi je potrebno mapirati sve potencijalne “slepe ulice” u procesu kupovine sa ciljem uštede vremena svakom kupcu, ali i maksimizacije učinka.

 

More in Analiza

To Top