Connect with us

Pronašla sam odličan poklon na sajtu, pa mi je sutra u mailu stigla upravo ta ponuda. Kako?

Email Marketing

Pronašla sam odličan poklon na sajtu, pa mi je sutra u mailu stigla upravo ta ponuda. Kako?

Pronašla sam odličan poklon na sajtu, pa mi je sutra u mailu stigla upravo ta ponuda. Kako?

Danas smo svi svedoci činjenice da nas brendovi prate. Iako u većini slučajeva to možemo da objasnimo, desi se trenutak da nas inovativne prodavnice iznenade (da ne kažem uplaše).

Dostupni alati, web hookovi, eventi i triggeri su nam omogućili da obeležimo ključne tačke korisničkog iskustva za svakog pojedinačnog korisnika. To nam omogućava da znamo šta je posetilac gledao, kuda se kretao, da li se ulogovao, kada je to gledao, koliko se zadržao, da li je kupio…itd.

Širok spektar implementiranih kodova za praćenje, koje smo naveli u tekstu u vezi (re)targetiranja u oglašavanju na Instagramu, želimo da upotpunimo sa par dodatnih predloga za unapređenje i automatizaciju komunikacije sa kupcima: implementacija Newsletter API-a i praćenja korisnika kroz email, pretragu i korpu, uključujući i automatizaciju procesa.

Ovo je takođe odlična prilika da se kroz realne primere prikaže praktična potreba za “Thank you” stranicom koju smo opisali u tesktu “Šta predstavlja “Thank you page” i zašto je važan?”

Alati za Email marketing su danas moćniji

Već smo pisali “Šta je važno znati prilikom izbora alata za Email marketing?”, jer alati za Email marketing su nekada bili veoma jednostavni – jednosmerni. Sada se koncept, ideja i mogućnosti  menjaju, a samim tim i alati postaju unapređeniji i nude mnogo više mogućnosti.

Sa ciljem praktičnog razumevanja onoga što želimo ovde da postignemo, kreirali smo realne scenarije:

Scenario #1
Posetite online prodavnicu ✔
Ulogujete se ✔
Pogledate jedan ili više proizvoda ✔
Niste izvršili porudžbinu/kupovinu ✔
Napuštate sajt ❌

U navedenom primeru smo saznali vaš identitet (kada ste se ulogovali), kao i da niste ništa kupili. Takođe, od važnijih informacija, znamo šta ste gledali, kao i preko kog uređaja ste pristupili. Sutra ujutru, u Vašem email nalogu, očekuju vas upravo oni artikli koje ste gledali, a niste kupili 😉

Scenario #2
Na putu do posla, dobili ste ponudu na mail ✔
Otvarate mail sa mobilnog telefona ✔
Kliknuli ste na proizvod koji vas isteresuje ✔
Niste se ulogovali ✔
Pogledate par proizvoda ✔
Niste izvršili porudžbinu/kupovinu ✔
Napuštate sajt ❌

U primeru broj 2, iako se niste ulogovali ili posetili sajt sa nama poznatog uređaja, znamo Vaš identitet, jer svaki email korisnik ima svoj ID, pa vas je sistem prepoznao. Takođe, u ovom scenariju smo vašem nalogu dodali još jedan uređaj koji koristite – mobilni telefon. Od tog trenutka, istorija vaših poseta sa navedenog uređaja, kao i budući saobraćaj, će biti pridodat aktivnostima Vašeg naloga.

Sutra, pored standardne ponude proizvoda za koje ste zainteresovani, u Vašem email inboxu možete očekivati i ponudu da preuzmete mobilnu aplikaciju za vaš uređaj.

Scenario #3
Vi ste već registrovani sa kućnog računara ✔
Dobili ste ponudu na mail u toku radnog vremena ✔
Otvarate mail sa poslovnog kompjutera ✔
Kliknuli ste na kategoriju proizvoda koji vas interesuju ✔
Niste pronašli željeni artikal u pripadajućoj kategoriji pa ste koristili pretragu na sajtu ✔
Proizvod koji ste tražili trenutno nema ✔
Niste se ulogovali ✔
Niste izvršili porudžbinu/kupovinu ✔
Napuštate sajt ❌

Navedeni scenario se razlikuje od predhodnih u tome što ste iz maila otišli na Kategoriju proizvoda, a ne direktno na pojedinačni proizvod. U ovom trenutku sistem ne zna koji proizvod konkretno želite, pa bi Vam nasumično sugerisao artikle iz navedene kategorije.
Ali, ukoliko u ovoj sesiji budete koristili Search opciju na sajtu, sistem će taj podatak takođe ispratiti, pa će Vas u inbox-u pratiti roba ili usluge koje ste pretraživali.

Bauk zvani automatizacija

Korišćenjem Newsletter alata, cookie-a ili nekog 3rd party alata za praćenje aktivnosti korisnika danas imate mogućnost da integrišete trigere koji će po automatizmu pratiti aktivnosti korisnika i ispucavati relevantan sadržaj svakom pojedinačnom korisniku.

Da li ste se zapitali koliko različitih poruka u toku nedelje dobiju Vaši kupci? U koje vreme ih šaljete i kroz koje kanale? Na koji način pratiti rezultate svih kampanja odvojeno – po kanalima komunikacije?

Samo na trenutak zamislite scenario da svaki pojedinačni korisnik i/ili kupac dobija kampanje koje su pripremljene samo za njih i to kroz kanal komunikacije koje najviše koriste!

Više o ovoj temi možete pročitati u našem tekstu u vezi automatizacije marketing kampanja pod naslovom “Uvod u automatizaciju marketinga”.

Mišljenje autora

Obzirom da je (online) kupovina sama po sebi impulsna aktivnost, implementacija automatskih podsetnika ima za cilj da poveća realizaciju, što se i u praksi vrlo brzo pokaže kao odlično rešenje.

Što se tiče kanala komunikacije, Email je jedan od retkih kanala komunikacije danas koji nema *velika zakonska ograničenja, a pored toga niste u obavezi da radite edukaciju korisnika, obzirom da svi korisnici već znaju da koriste ovaj alat. Sve što je potrebno da ispoštujete jesu osnovna pravila svakog registrovanog posetioca: pravo na odjavu, pravo da se izbrišu korisnički podaci kupca koji se koriste u marketing svrhe, kao i *GDPR proceduru što se tiče prikupljanja i čuvanja informacija.

Da li vi pratite aktivnosti vaših posetilaca i na koji način?

Podelite sa nama Vaša iskustva i scenarija koja su postigla najbolja rešenja.

More in Email Marketing

To Top