Šta je “Kupovina bez registracije” i da li je potrebna?

Kupovina bez registracije

Nakon urađenih analiza, sprovedene ankete ka kupcima i internih konsultacija sa kolegama iz korisničkog servisa, uvideli smo potrebu za kupovinu online bez registracije.

Prečesto se dešavalo da kupac umesto da kupovinu završi kompletno online, ipak pozove Call centar kako bi svoju porudžbinu završio telefonom. Prodaja jeste, na kraju krajeva, prodaja i to je cilj, ali sa stanovišta sektora digitala, ovaj scenario je upravo jedan od onih koji želimo da umanjimo, da ne kažem eliminišemo. Zašto?

S obzirom na činjenicu da u digitalu može sve da se prati, kao i da se, ne tako retko, rezultati pojedinaca i/ili tima ocenjuju u količini/vrednosti prodate robe, u ovom navedenom primeru, targetiranje kolega iz sektora Digitala je donelo prodaju i rezultat drugom sektoru, kao asistiranu konverziju (eng. Assisted conversion).

 

 

Sa stanovišta kupca: Po mom mišljenju, opcija je odlična! Zamislite da ste u žurbi (kao što je najčešće scenario), spremini ste da kupite određeni proizvod, sajt vam kao obavezan proces nameće ogromne pristupne formulare, proces obavezne registracije, zatim i potvrđivanje email adese itd. Ušteda vremena je očigledan benefit. Drugi veliki plus jeste što mi prodavnica/brend gde sam obavio kupovinu neće slati reklame.

Sa stanovišta prodavca: Očigledan benefit za prodavca jeste da se korisnik registruje i ostavi sve svoje podatke, zbog raznih targetiranih marketing aktivnosti. Ali, u današnje vreme, forsiranje potencijalnih kupaca da se registruju i ostave svoje podatke na duže staze daje loše rezultate. Budući da sam imao priliku da testiram ovu opciju na jednoj velikoj e-commerce prodavnici, smatram da je odlična. 

Uvođenjem opcije Kupovina bez registracije (eng. Guest Checkout) nam je donela iznenađujuće dobre prodajne rezultate, a najvažniji razlozi su:

  • povećanje prodaje 
  • smanjenje odustajanja od kupovine
  • brza online kupovina
  • bez korišćenja ostavljenih podataka za bilo kakve marketing kampanje

Scenario koji se nakon implementacije Guest checkout-a dešavao jeste da su kupci i dalje pozivali Call centar, ali sa pitanjima i dodatnim savetima kako oni sami sada mogu kupiti online.

Tokom rada na izradi dokumentacije, kao i same implemetacije i uporedne analize rezultata pre i posle dodavanja pomenute opcije, uvideli smo da nam je potrebna ozbiljna i kontinuirana edukacija korisnika.