Connect with us

E-Commerce Magazin

Šta predstavlja prosečan broj poručenih artikala i zašto je važan?

prosecan broj porucenih artikala

Analitika

Šta predstavlja prosečan broj poručenih artikala i zašto je važan?

Šta predstavlja prosečan broj poručenih artikala i zašto je važan?

Prosečan broj poručenih artikala (*eng. Average basket order – ABO) predstavlja odnos broja kupljenih artikala u svakoj pojedinačnoj transakciji u poređenju sa brojem transakcija u izabranom vremenskom razdoblju.

Potrebno je napomenuti da je prosečan broj poručenih artikala (ABO) metrika vrlo slična AOV-u (Prosečna vrednost korpe). Razlika je što AOV (*eng. Average order value) meri vrednost korpe, dok ABO meri broj kupljenih artikala po svakoj porudžbini.

 

Formula za izračunavanje prosečnog broja poručenih artikala

Broj prodatih artikala / broj transakcija = ABO

Primer:
Prošle sezone ste imali 6.000 porudžbina, a prodali ukupno 12.000 artikala. Vaš ABO za sezonu se izračunava na sledeći način: 12.000/6.000 = 2

 

Detaljnije u vezi ABO metrike

ABO je metrika koja predstavlja podršku AOV metrici, a često može i dati objašnjenje i argument zašto se vrednost vaše prosečne porudžbine smanjuje ili povećava.

Uzmimo za primer izmišljenu kompaniju Sport Media d.o.0. koja prodaje sportsku opremu. Tokom prošle godine su održavali vrednost prosečne porudžbine na 100 EUR. Što se i ove godine nastavilo. WOW! Bravo za njih 🙂

Elem, ali sve dok nije došlo ovogodišnje čišćenje asortimana, gde im je revenue uvećan za 35%, a broj transakcija ostao isti. Kako i šta je tome doprinelo?

Kada su malo “zagrebali” analitiku i uradili analizu, povećanje prosečne vrednosti porudžbine je isključivo zasluga povećanja prosečnog broja poručenih artikala po porudžbini, gde je prosečan broj artikala u korpi sa 1,5 skočio na 3,5.

Drugim rečima, rasprodaja koju su organizovali, uspešno je uticala na kupce i ohrabrila ih da kupuju više proizvoda prilikom svake pojedinačne porudžbine, ali ne i da kupe više puta.

 

Zaključak autora

ABO metriku pratim oduvek i smatram je veoma važnom, u procesu planiranja prometa, pa sve do količine ambalaže za pakovanje proizvoda.

Nisam jedan od “onih” koji vole da prate sve metrike, bilo da nam trebaju ili ne.

Potrebno je da definišete šta je za vas i vašu delatnost neophodno, a zatim da te metrike pomno pratite.

Činjenica je da postoji veliki broj raznovrsnih metrika, ali nisu sve one važne za sve delatnosti. Sednite sa iskusnijim kolegama, stavite sve “metrike na sto”, a zatim zajedno izbacite one koje vam ne trebaju.

 

 

Ivan Tanasković

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in Analitika

Popularno

Facebook

Tags

To Top