Connect with us

E-Commerce Magazin

Šta su single opt-in ili double opt-in pristupi?

E-Commerce

Šta su single opt-in ili double opt-in pristupi?

Šta su single opt-in ili double opt-in pristupi?

Single opt-in i double opt-in su metode prijave vaših potencijalnih kupaca na newsletter liste i/ili registraciju na sajtu.

Obe imaju svojih prednosi i mana, pa ćemo ih u ovom tekstu posebno izdvojiti.

Single opt-in

Predstavlja najjednostavniju metodu prijave korisnika na newsletter listu kompanije ili registracije na sajtu.

U praksi, u zavisnosti od formulara, to izgleda ovako:

  1. potencijalni kupac upisuje username;
  2. email adresu;
  3. lozinku u formular na sajtu;
  4. klikne dugme “Prijavi se” ili “Registruj se” i to je sve.

Od tog trenutka, potencijalni kupac postaje registrovan na sajtu ili prijavljen na newsletter i nije potrebno više ništa da uradi.

Napomena: Bilo da je u pitanju prijava na Newsletter ili registracija na sajtu, potrebno je da formular ima polje za pristanak za primanje promotivnih poruka.

Prednost ove metode se ogleda u jednostavnosti procesa, gde potencijalni kupac, igrač ili korisnik vaših usluga može samo u par klikova da započne korišćenje vašeg sajta i odmah krene u kupovinu.

Mana, sa druge strane, ima nekoliko. Ovu metodu prati veliki broj lažnih i/ili pogrešno upisanih email adresa, što sa sobom povlači:

  • Povećanje cene akvizicije;
  • Povećanje troška za email marketing;
  • Direktno šteti kredibilitetu IP adrese za slanje email marketinga;
  • Ukoliko je kupac pogrešno upisao svoju email adresu prilikom registracije, neće moći da resetuje ni svoju lozinku.

 

Double opt-in

Druga metoda predstavlja scenario, koji od potencijalnog kupca zahteva još jedan dodatan korak. Upravo taj dodatan korak mu se pripisuje kao najveća mana.

Naime, nakon što kupac popuni prijavu za newsletter ili registraciju na sajtu, u obavezi je da potvrdi svoju email adresu klikom na link, koji mu je u tom trenutku stigao na email, koji je upisao. Tek nakon klika, odnosno aktivacije, potencijalni kupac je prijavljen na newsletter, odnosno registrovan na sajtu.

U praksi, u zavisnosti od formulara, to izgleda ovako:

  1. potencijalni kupac upisuje username;
  2. email adresu;
  3. lozinku u formular na sajtu;
  4. klikne dugme “Prijavi se” ili “Registruj se”;
  5. potvrdi svoju email adresu klikom na link koji mu je stigao na email.

Napomena: Bilo da je u pitanju prijava na Newsletter ili registracija na sajtu, potrebno je da formular ima polje za pristanak za primanje promotivnih poruka.

Prednosti ovog pristupa su, na neki način, ogledalo mana prethodnog koraka.

Double opt-in metoda vam daje ispravnu sliku broja novih akvizicija, koji imaju za potrebu da opravdaju ulaganje. Preduslov tome je da moramo imati validne podatke novih prikupljenih potencijalnih kupaca.

Pored toga, uredno prikupljene email adrese direktno utiču na održavanje pozitivne ocene i kredibiliteta IP adrese sa koje šaljete vaše newsletter kampanje, a ujedno štede novac.

Takođe, ovaj pristup štedi i resurse korisničke podrške, jer će značajno umanjiti upite vezano za resetovanje lozinki.

Kupac neće imati mogućnost da promeni lozinku na svom nalogu, ukoliko je upisao pogrešnu ili privremenu email adresu.

Mana ovog pristupa se ogleda u opisanom dodatnom koraku, koji na taj način filtrira ispravne email adrese, ali i štiti nalog kupca.

 

Zakon o zaštiti podataka o ličnosti i GDPR

Budite oprezni i odgovorni u vezi načina prikupljanja podataka potencijalnih klijenata, odnosno kupaca.

Prilikom prijave na newsletter i registracije na sajtu, potencijalnim kupcima omogućite opciju da mogu da daju svoj pristanak da primaju promotivne poruke od vaše kompanije. Navedeno polje, po defaultu, ne sme biti obeleženo.

A vi imate zakonsku, ali i moralnu obavezu da želje klijenata ispoštujete u potpunosti.

Više o Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti možete pročitati u našem tekstu “GDPR vodič za Internet prodavnice“.

 

Zaključak

Kada smo sagledali sve prednosti i mane obe metode, možete da odlučite koju metodu želite da koristite. Sada ćete imati i argumente koji stoje iza vašeg izbora!

Lično sam zbog navedenih prednosti, ali i pravdanja uloženih sredstava, više za opciju Double opt-in. Ali, razumem i opcije Single opt-in, koje imaju svoje argumente i logiku u mnogim delatnostima.

Ovde nema pogrešnog izbora, oba načina imaju svoje prednosti i mane. Uradite analizu, a zatim se odlučite za opciju, koja vam donosi bolje rezultate.

 

 

Ivan Tanasković

Specijalista E-Commerce poslovanja sa više od 10 godina iskustva u Internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Član je Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.

More in E-Commerce

Popularno

Facebook

Tags

To Top