Connect with us

Zbog čega je korisna sezonska rasprodaja asortimana?

E-Commerce

Zbog čega je korisna sezonska rasprodaja asortimana?

Zbog čega je korisna sezonska rasprodaja asortimana?

Kupoholičari ili ne, činjenica je da svi volimo popuste. Pogotovo ukoliko na toj akciji konačno nađemo nešto za nas.

Trenutak unutrašnjeg zadovoljstva kupca da je pored toga što je kupio nešto za sebe, i uštedeo, je neprocenjiv.

To je upravo što želimo da postignemo, da se kupac posle potrošnje oseća odlično.

Jedna od takvih prilika je svakako čišćenje zaliha, koje predstavlja ne samo marketing akciju, već i potrebu kompanije.

Predstavićemo prednosti ove ideje za sve učesnike.

Kupac

Sa strane kupaca, matematika je jasna.

Kupac želi popust, pa je većina spremna da kupi neki komad odeće ili gadget i pre nego što su planirali, ukoliko je ponuda primamljiva.

Prodavac

Sa druge strane, čišćenje zaliha sa strane prodavca ima višestruku korist.

Čišćenje zaliha iz prošle sezone i davanja popusta privlači nove kupce, koji kasnije mogu postati redovni. Kao jedna od važnijih kampanja, prikupljanje novih leadova je jedna od onih stalnih paid kampanja koje konstantno treba pratiti i unapređivati.

Zadržavanje starih kupaca je takođe od izuzetne važnosti. Zato, prilikom organizovanja ovakvih i sličnih akcija nagradite vaše dosadašnje kupce sa 24h prednosti u odnosu na nove kupce.

Rasprodaja oštećenih artikala, EOL (End Of Life) komada ili artikala koji su izloženi u izlozima predstavlja takođe veoma važnu stavku svake retail prodaje. Organizovanje ovakvih rasprodaja može dodatno pomoći da se navedeni artikli “koje niko neće” ipak prodaju. Ukoliko imate outlet prodaju, ovo su odlični kandidati za sezonsku rasprodaju. Sa druge strane, ukoliko nemate istu, kampanja je odlična prilika da online prodavnica kreira novu kategoriju.

Ovakve akcije mogu povećati prosečnu vrednost porudžbine, što predstavlja veoma važnu metriku svake internet prodaje. Prosečna vrednost porudžbine (Average order value – AOV) predstavlja prosečan iznos novca koji kupac potroši po pojedinačnoj porudžbini u izabranom vremenskom periodu.

Pored toga, ukoliko je akcija dobra, može uticati i na povećanje prosečnog broja poručenih artikala (Average basket order – ABO). U pitanju je metrika vrlo slična AOV-u, a razlika je što AOV meri vrednost korpe, dok ABO meri broj artikala u korpi.

 

Novi Zakon o trgovini

Vodite računa o načinu oglašavanja popusta, količini asortimana sa navedenim popustom, kao i svim ostalim stavkama koje propisuje novi Zakon o trgovini (“Sl. glasnik RS”, br. 52/2019), u kome se takođe precizira značenje pojmova – rasprodaja, akcija i sezonsko sniženje.

 

Zaključak autora

Iako smo svedoci da se kod nas (sezonske) rasprodaje rade na drugačiji način u poređenju sa Evropom, nadamo se da će se i na našem tržištu uspostaviti njihova praksa.

Ali, jedno je svakako sigurno. Ovaj tip rasprodaja odgovara svima, prodavcima sa jedne i kupcima sa druge strane.

Da li je vreme za sezonsko čišćenje asortimana?

 

More in E-Commerce

To Top